Snigla Snigla skrev:
Vad är det till köttet? nån slags ugnstekt potatis? :)
Japp

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Spagelutti & köttfärssås ..lite mexikan style (tacoinfluenser, med majs o paprika dessutom).. dekorerad med ketschup & en riven ost jag inte minns namnet på.. men började på p.. 🤔‼️

Spaghetti med köttfärssås, taco-inspirerad, toppad med ketchup, majs, paprika och riven ost. Serverad på tallrik med gaffel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Spagelutti & köttfärssås ..lite mexikan style (tacoinfluenser, med majs o paprika dessutom).. dekorerad med ketschup & en riven ost jag inte minns namnet på.. men började på p.. 🤔‼️

[bild]
Parmesan, pecorino?

Här åts mer traditionell spagetti och köttfärssås, med parmesan ovanpå. 😍
Spaghetti med köttfärssås toppad med riven parmesan på en vit tallrik, omgiven av ett glas vin och vatten.
Skapa konto

Godaste köttfärssåsen på länge, sa barnen. 😇
Förmodligen för att delvis reta frun lite. 🤭

• Gilla
pmd och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Parmesan, pecorino?

Här åts mer traditionell spagetti och köttfärssås, med parmesan ovanpå. 😍
[bild]
Godaste köttfärssåsen på länge, sa barnen. 😇
Förmodligen för att delvis reta frun lite. 🤭
Nej var inte parmesan.. den hade jag kommit ihåg hehe 😊 men det kan ha varit nr 2! 👍

Gott var det här med!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ananas fylld med räkor, ananasbitar, paprika och grönsaker, serverad på en tallrik med en öl och kryddkvarnar i bakgrunden.
Skapa konto
Ett glas med ljust öl på ett bord i en bar med en person i bakgrunden, samt en färgglad meny bredvid.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
pmd och 8 till
  • Laddar…
Fick sug på Stuvad spenat…så Ikväll blev det fisk till middag👍
Tallrik med panerad fisk, kokta potatisar, ärtor, stuvad spenat och en klick sås.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Korv stroganoff med ris.
Serverat på ett sätt som inte blivit bättre av en bild. Med extra soya på riset samt sambal.

Mycket mycket gott.

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
Ölkorv och kaffe.

• Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Ugnsrostade grönsaker (squash, röd+gul parika, rödlök, vitlök) med Halloumi och Fetaost, till det några små delikatessköttbullar och en rejäl klick tzatziki. Uppätet sen en timme och gott var det, med en Bryggmästaröl till.

Nöjd och mätt!

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Köttfärs & bönröra (lite texmex-style) .. med mjuka tortilla som ”pajskal” (gratinerade med ost..) serverades med sallad o egen lite hot dressing 😊👍

Köttfärs och bönröra i tortilla, gratinerad med ost, serverad med sallad och vit dressing på tallrik.
Skapa konto

• Gilla
Jansson69 och 6 till
  • Laddar…
Italiensk potatisgratäng (med skivad vitlök, champinjoner o rosmarin) toppad med parmesan. Stekt fläsk till det.

• Italiensk potatisgratäng med champinjoner och parmesan, serverad med stekt fläsk, på en vit tallrik. Glas med vatten bredvid.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Kakelugnen566 och 7 till
  • Laddar…
Burgaronsdag.
Hamburgare med ost, lök, saltgurka och dressing på en tallrik. I bakgrunden syns senapsflaska och glas med vatten.
Skapa konto

Yellow mustard.
Dubbel lök.
Ost.
Saltgurka.
MAX Sourcreme Pepper.

• Gilla
pmd och 7 till
  • Laddar…
Orkade inte med några gastromiska utsvävningar idag, så det blev falukorv och makaroner, riktigt gott då jag inte ätit det på många år, t.o.m så länge sen att bäst före gick ut för ett år sen på makaronerna, kanske blir magsjuk i natt 😉😅😂
Lägger inte med nån bild, jag tror alla vet hur falukorv och makaroner ser ut.

I ämnet har jag en kompis som ätit falukorv och makaroner i 20 år, han lägger ut veckans matlådor på Facebook varje söndagskväll. Men han är inte helt enkelspårig, ibland blir det jalapeno på, ibland champinjoner.
För många år sen gjorde han i princip en doktorsavhandling hur en falukorv ska vara, på ett forum där vi hängde då.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Kakelugnen566 och 7 till
  • Laddar…
Maria T
Isakare Isakare skrev:
I ämnet har jag en kompis som ätit falukorv och makaroner i 20 år, han lägger ut veckans matlådor på Facebook varje söndagskväll. Men han är inte helt enkelspårig, ibland blir det jalapeno på, ibland champinjoner.
För många år sen gjorde han i princip en doktorsavhandling hur en falukorv ska vara, på ett forum där vi hängde då.
Om din makaronätande polare har Insta så tipsa gärna (om hen vill att fler ska kolla alltså).
Jag nördar lätt in på saker, så det är bara en fråga av nyfikenhet.

S
Premiär för nya stekhällen i gjutjärn. Det var jämn värme i hela hällen.

• Gjutjärnsstekhäll med stekta köttbitar och kött i en form bredvid; stekspade på hällen.
    Skapa konto
  • Stekhäll i gjutjärn med kyckling, potatis, broccoli och brysselkål som tillagas jämnt.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.