1 419 360 läst ·
17 741 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Om vi bortser från Rysslandskopplingen så verkar även kvaliteten på Marabous produkter fallit rejält de senare åren, kan inte längre med deras choklad som numera bara smakar socker. I takt med ökade råvarupriser och vinstkrav har tillverkningen förbilligats så mycket att deras varor inte är njutbara längre. Fazers produkter är i mitt tycke betydligt godare.P pmd skrev:Jag har ingen makt att bestämma det. Det var bara ett förslag.
Marabou ägs av en multinationellt bolag som har verksamhet i Ryssland. Det betalar skatt i Ryssland och bidrar därmed till finansieringen av Rysslands folkrättsvidriga krig i Ukraina.
Det är förstås upp till var och en om man vill bidra till det. Jag ville bara göra dig och andra uppmärksamma på saken. Det är inte alla som känner till att ägaren av Marabou har verksamhet i Ryssland.
För den som vill hålla sig borta från bolag som verkar i Ryssland kan jag tipsa om telefonappen "Push To Leave" med vilken man ganska enkelt kan kolla upp varumärken.
Gårdagens kvällsmat för mig & sonen blev färsk Pizzadeg ifrån affären som blandades med:
Grillkorv+jalapeno/cheese korv, gul lök, kapris, Kastanjechampinjoner, svartpeppar och 3sorters riven ost på en bädd av Tryffel/Tomatsås, avnjöts med en Eklagrad julmust (alkoholfri)..blev precis så bra som vi trodde👌😀
Grillkorv+jalapeno/cheese korv, gul lök, kapris, Kastanjechampinjoner, svartpeppar och 3sorters riven ost på en bädd av Tryffel/Tomatsås, avnjöts med en Eklagrad julmust (alkoholfri)..blev precis så bra som vi trodde👌😀
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder