P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Minst en rimmad lax i veckan till lunch. Eller det är målet iallafall

[bild]
Det ser gott ut, men det är bara en liten del av en lax. Du får kämpa hårdare. 🙂

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Korv med bröd. 🌭🌭

Scans lite tjockare grillkorv med tunt skinn.
Stark Slotts.
Ketchup.
French dressing.
Rostad lök.

Enkelt och helt ok. ☝️

• Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Kelda mustig tomatsoppa med pastakuddar arrabbiata, sivri och krutonger. Lättlagat o gott.

• Kelda mustig tomatsoppa med pastakuddar arrabbiata och krutonger i en vit tallrik på ett blommigt underlägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
När man är vuxen får man göra lite som man vill 😋

• En hand håller en glass på en pinne, täckt med choklad och hackade nötter, i ett rum med en gråmönstrad vägg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gissa...! 😂

Detta är dock de som blir morgondagens matdosa.
[bild]

Kycklingburgare (Kronfågel) åts dock ikväll, helt ok men igen sensation.
Nästa gång det blir kyckling blir det MAX kyckling för att testa.

Frun säger jag picklade för mycket chili, jag och yngsta sonen äter så gott vi kan. 😇😂
[bild]
Så länge ni har att äta är det inte ”för mycket” (chili) 😊👍

Ang Kycklingburgare.. ser fram emot omdöme.. maxvarianten finns både i crisp o ej.. 😊 (jag vet vad vi tyckte.. även om kronfågels.. hehe.. men nyfiken på vad du/ni tycker)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Ligger lite efter.. (gästernas ”fel” 😊 )

Söndags middag:

Grillad fläskfilé med potatisgratäng och färgglad sallad serverad på en vit tallrik, bestick på sidan.
Skapa konto

Grillad fläskfilé .. potatisgratäng med vitlök.. och sallad

Tallrik med grillad fläskfilé och oxfilé, samt en skål med färgglad sallad på ett dukat bord.
Skapa konto

Fanns även lite grillad oxfilé.. (lite för röd för mig .. men perfekt hävdade alla andra)

Sedan kom måndag:

Små brödbitar med två sorters pålägg; en med röra och rödlök, och en med vit kräm och grön garnityr, serverade på en röd bricka.
Skapa konto

Kex med brie och björnbär samt kex med krämig röra toppad med lök, paprika och kanske hjortronsylt på en bricka.
Skapa konto

Började med att göra lite försnacks till gänget..

Sedan var det dags för..
KRÄFTOR & RÄKOR

Tallrik med räkor, kräftor, västerbottenpaj, ägg och smörgåsar med rödlök och aioli.
Skapa konto

Skål med kräftor dekorerade med dillkvistar bredvid en skål med räkor på ett dukat bord.
Skapa konto

Skål med färska räkor på ett matbord, bredvid en skål med körsbärstomater och tallrikar.
Skapa konto

Serverades dessutom: ägg, västerbottenpaj, ägg, aioli, bröd, ost, citronmajonnäs, gräddfil, rödlök.. till kräftorna/räkorna 😊👍

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Så länge ni har att äta är det inte ”för mycket” (chili) 😊👍

Ang Kycklingburgare.. ser fram emot omdöme.. maxvarianten finns både i crisp o ej.. 😊 (jag vet vad vi tyckte.. även om kronfågels.. hehe.. men nyfiken på vad du/ni tycker)
Kronfågels var ok men nog inget vi kommer köpa igen. Fastnade lite på gallret som kyckling brukar kunna göra. Kryddade med salt och peppar men upplevde den lite smaklös.

Max crisp är näst på tur.

Vad tyckte ni?

FredrikR FredrikR skrev:
Kronfågels var ok men nog inget vi kommer köpa igen. Fastnade lite på gallret som kyckling brukar kunna göra. Kryddade med salt och peppar men upplevde den lite smaklös.

Vad tyckte ni?
Tyckte den faktiskt var ”sämst” av de vi testat.. den tillförde inget i smak.. och konsistensen var lite sämre än de andra vi testade..

Inte så att den var äcklig på något vis, bara ”sämre” än de andra.. (trots olika pålägg/tillbehör). Jag/vi hade många tillfällen att prova då jag köpte en deal med fler påsar..

Och det var en miss från min sida då jag trodde det var en annan sort jag testat innan! (det hade jag inte, men nu vet jag..)

Kom ihåg att GULDFÅGELN har en lite crispy med.. om ni vill testa mer hehe

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Fastnade lite på gallret som kyckling brukar kunna göra. Kryddade med salt och peppar men upplevde den lite
Teflonspray.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:

Vad tyckte ni?
Kronfågel har lite knasig smak. Max varianter vill yngste alltid ha den utan crisp och med tunn skivad tomat och mangoraja dressing.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:

Vad tyckte ni?

• Weber non-stick sprayflaska för grillning med svart sprayhandtag och röd etikett.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Köpte för mycket oxfille i närmaste köttbutik i måndags, så idag blir det kossa för tredje middagen på raken....livet är tufft ibland.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
Maria T och 9 till
  • Laddar…
P
C cpalm skrev:
Teflon på grillen?
Låter som en dålig idé...
[länk]
Man får grilla på svag värme. 😉

Det finns "non-stick"-sprayer till grillning, men de brukar vara oljebaserade.

Tillägg: Jahaja. Inlägg #15 627 skrev tydligen när jag var frånvarande ett tag. Just den sortens spray brukar jag använda.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Köpte för mycket oxfille i närmaste köttbutik i måndags, så idag blir det kossa för tredje middagen på raken....livet är tufft ibland.
Bit ihop, kämpa! 😘

• Gilla
  • Älska
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.