Funkar bra?

När det grillas kycklingfile och liknande brukar frun se till att köttet är väl inoljat men en spray skulle verkligen underlätta och vara trevligt om den gör jobbet. 👌

P
Ja, det blir inte sämre åtminstone.
Men det kanske är mest placebo? 😀

Just kyckling grillar jag dock extremt sällan. Jag kan inte påminna mig om att ha gjort det med nuvarande grill, som är cirka 10 år gammal.

MathiasS MathiasS skrev:
Köpte för mycket oxfille i närmaste köttbutik i måndags, så idag blir det kossa för tredje middagen på raken....livet är tufft ibland.
Stackare.
Låter som en uppgift för byalaget att avhjälpa dig med denna kolossala börda. 🥩😋

• Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Jobbarmiddag idag.

Fläsksnitsel med potatismos och tillbehör.
Tyvärr var grädden slut så det blev till att tillsätta en knivsudd smör till potatisarna istället.
Snitseln fick gotta sig i en droppe ekologisk olivolja. Kryddade med citronpeppar, rosmarin och salt.

Fläskschnitzel med potatismos, gul paprika och skivade tomater på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stekta fläskschnitzlar i stekpanna, kryddade med citronpeppar, rosmarin och salt.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Bitterhetsakademin och 10 till
  • Laddar…
Storsockret
”Smörstekt kolja med sauce verts på gröna ärtor, pepparrot och potatis” enligt receptet iallafall.

Tallrik med smörstekt kolja, broccoli, potatis och grön ärtsås, serverad på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Frun på jobbjippo.
Kallas säkert kvartalsmöte eller liknande flådigt med tillhörande teambuilding och avslutande middag.
Konsulterade barnen vad dom ville äta, vägde mellan raggmunk och carbonara.
Pasta carbonara serverad på en tallrik med riven ost och peppar, ett glas rött vin och ett glas vatten bredvid.
Skapa konto

Pastan gick segrande ur bataljen. 🤌

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Del två.. 😊
Gästerna ville ut o käka..

Tallrik med pannbiff, sås, potatis, sylt och sallad på ett träbord med en röd dryck i ett glas bredvid.
Skapa konto

En av dagens.. pannbiff

Tallrik med lax, gräddsås, kokt potatis och gröna ärtor på ett bord i en restaurang.
Skapa konto

Den andra dagens.. lax

Dagens fika
Snoddas som inte är en sådan.. utan banankaka m choklad och sedan en glasyr med Baileys choklad mint 😳

En bit banankaka med chokladtäcke och kokosflingor på en tallrik.
Skapa konto

Gårdagens middag
Pulled pork, med ostsås, chili, grönsaker

Pulled pork i en svart skål med en sked, del av en middag med ostsås, chili och grönsaker, från gårdagens måltid.
Skapa konto

MYCKET GOTT !

Tallrik med tortilla fylld med pulled pork, picklad rödlök, grönsaker och sallad. Serverad i en hemtrevlig miljö.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Nu har snitzeln sjunkit ner så det är dags för påfyllning.
Så nu serveras det i all enkelhet prinsesstårta, fikon, lufttorkad skinka, jordgubbar med grädde och salta kex.

Tallrik med prinsesstårta, fikon, lufttorkad skinka och salta kex. I bakgrunden en skål med jordgubbar och grädde.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
4774
Intet Intet skrev:
Nu har snitzeln sjunkit ner så det är dags för påfyllning.
Så nu serveras det i all enkelhet prinsesstårta, fikon, lufttorkad skinka, jordgubbar med grädde och salta kex.

[bild]
Skum blandning, men förutom jordgubbarna och prinsesstårtan så låter det gott 😀

4774 4774 skrev:
Skum blandning, men förutom jordgubbarna och prinsesstårtan så låter det gott 😀
Jordgubbarna slank ner först. Därefter högg jag in på fikon, kex och skinka. Avslutade med tårtan. Mums.😋

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Intet Intet skrev:
Jordgubbarna slank ner först. Därefter högg jag in på fikon, kex och skinka. Avslutade med tårtan. Mums.😋
Tål inte jordgubbar och tycker inte om marsipan

Oskick Oskick skrev:
Stackare.
Låter som en uppgift för byalaget att avhjälpa dig med denna kolossala börda. 🥩😋
Vi fixade det till slut, fick hjälp av dottern som är än mer köttätare än vad jag är nuförtiden.

…..men vilken skillnad det är på den lite dyrare oxfilén på ica jämfört med kött från en riktig köttaffär (denna gång Köttverket i Älvsjö). Väl värt några extra kronor och gå till köttaffären.

• Älska
Oskick
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Vi fixade det till slut, fick hjälp av dottern som är än mer köttätare än vad jag är nuförtiden.

…..men vilken skillnad det är på den lite dyrare oxfilén på ica jämfört med kött från en riktig köttaffär (denna gång Köttverket i Älvsjö). Väl värt några extra kronor och gå till köttaffären.
Absolut, håller med du. Värt varenda krona.
Man får helt enkelt bättre bitar 👌

FredrikR FredrikR skrev:
Funkar bra?

När det grillas kycklingfile och liknande brukar frun se till att köttet är väl inoljat men en spray skulle verkligen underlätta och vara trevligt om den gör jobbet. 👌
Jag kör alltid lårfile istället för bröstfile. Mycket saftigare och bättre. Kycklingburgare blir bäst med bitar av lårfile.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Mmmm, Mamas stod vid infarten i Ersbo idag= given lunch, Triple Cheese 😛
. Triple Cheese-burgare med pommes och en Festis på ett bord i solen.
Skapa konto
Food trucken Mamas Kitchen med varningsskylt om beroendeframkallande mat, ses vid infarten i Ersbo.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.