1 339 129 lĂ€st ·
16 348 svar
1339k lÀst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
Det blev ingen surströmming hĂ€r idag. Ăven om jag hade köpt en burk sĂ„ var det alldeles för kallt för att sitta ute. Minimitemperatur för uteĂ€tande Ă€r 21 °C för mig. Och helt vindstilla.
SÄ, capellini med pestosÄs och egenhÀndigt inköpta köttbullar frÄn frysen. SrirachamajonnÀs pÄ bullarna. Sallad av isbergssallat, röd spetspaprika, chilifyllda gröna oliver och schalottenlök.
Capellinin blev nÀstan al dente idag. Man mÄste vara snabb.
SÄ, capellini med pestosÄs och egenhÀndigt inköpta köttbullar frÄn frysen. SrirachamajonnÀs pÄ bullarna. Sallad av isbergssallat, röd spetspaprika, chilifyllda gröna oliver och schalottenlök.
Capellinin blev nÀstan al dente idag. Man mÄste vara snabb.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
PastarÀtter idag. Rigatoni, zucchini och krÀftstjÀrtar. Pesto pÄ solroskÀrnor, basilika, vÀsterbottenost.
Bucatini,Haricot verts , ajvar toppad med pankoströ (olivolja, chiliflakes, vitlök) och rucola.
Bucatini,Haricot verts , ajvar toppad med pankoströ (olivolja, chiliflakes, vitlök) och rucola.
Levt pĂ„ junkmat en vecka i MĂ€lardalen, sĂ„ nu blev det Ă€ntligen lite hemlagat. Hittade ett par pĂ„sar kycklingvingar i frysen , sĂ„ jag satte brine igĂ„r kvĂ€ll med allt möjligt som vingarna fick gosa i över natten. BlĂ„ser kallt ute, inge grillvĂ€der, sĂ„ jag plockade fram ena airfriern. Blev saftigt och gottđ Till det indiskt ris, blandade sorters hemodlad chili och chilisĂ„sen jag kokade 2024. Som man bĂ€ddar fĂ„r man ligga, nu kokar flinten, tĂ„rarna rinner och tungan brinner đ„”
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlĂ€gg