1 420 632 läst ·
17 763 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Åh, bästa rökeriet! (om en inte är i närheten av Timmernabben förstås), vi åker gärna dit och njuter räksmörgås eller köper med gotter hem!Oskick skrev:
Önskar verkligen det fanns en määääh-emoji, hade platsat på flera ställen de senaste inläggen.FredrikR skrev:
Men korv med bröd är ju ändå gott. Menade inget illa med detta, jag tror du hajjar, måndags-määäh.🙃
Tonfisk är det bästa jag vet! Men måste nog ringa kolla om det finns inne, även om en utflykt till Nynäshamn alltid är ljuvlig så är det surt att köra 8 mil i onödan.Oskick skrev:
Stort tack för tips, visste inte de hade tonfisk *mums
De flesta av döttrarna har slutat sina jobb för dagen så det blev en enkel middag tillsammans under pergolan som blir mer och mer täckt av vinrankor.
Spaghetti. Lite riven ost, inget märkvärdigt en vanlig greve.
Tomatsås med små bitar av: Bönor. Majs. Aubergine. Chili. Paprika. Schalottenlök. Vitlök. Rosmarin. Timjan. Allt från egen trädgård även tomaterna som ugnsrostades innan de fick puttra till sås.
Jag blev förvånad över hur god såsen blev. Riktigt smakrik och chilin gav ingen hetta utan bara lite umphhh. Såsen har puttrat ganska länge vilket är en fördel med solpaneler.
Efter maten lite nektariner med smått sura vindruvor från pergolan
Spaghetti. Lite riven ost, inget märkvärdigt en vanlig greve.
Tomatsås med små bitar av: Bönor. Majs. Aubergine. Chili. Paprika. Schalottenlök. Vitlök. Rosmarin. Timjan. Allt från egen trädgård även tomaterna som ugnsrostades innan de fick puttra till sås.
Jag blev förvånad över hur god såsen blev. Riktigt smakrik och chilin gav ingen hetta utan bara lite umphhh. Såsen har puttrat ganska länge vilket är en fördel med solpaneler.
Efter maten lite nektariner med smått sura vindruvor från pergolan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Igår kom semesterfirarna (2av dem iaf) tillbaka.. så då bjöd jag på
Spaghetti & köttfärssås 👍
På ”nya” balkongen (förra året var den inte färdig och i år har hantverkarna ockuperat den tills nu.. så premiärmiddag där.. även för oss,)
Spaghetti & köttfärssås 👍
På ”nya” balkongen (förra året var den inte färdig och i år har hantverkarna ockuperat den tills nu.. så premiärmiddag där.. även för oss,)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Åh, så denna 60-åring skrattar över att ha använt det moderna tugget 😄Alfredo skrev:
Lite mer åt det håll jag tänkte härStorsockret skrev:
Jo, så var min tanke - att beskriva sin varmkorvsmiddag utan att ens posta en bild som @FredrikR gjorde, var lite...beige. (No hard feelings här inte)4774 skrev:
Men det går med fördel att säga "määääääh, så gott" det är ett mycket användbart uttryck! 🐑🐏🐑
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 012 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 012 inlägg
Hade precis en vecka tidigare avslutat trips-sanering av alla krukväxter i huset. Använde kiselgur för det. Lite trött på sanering nu. 🤣Snigla skrev:
Eländiga kryp.. 🤬👎
Enda fördelen är att köket aldrig varit så rent sen..!
De små fjantarna kan gömma sig i varenda list och glipa grr..
jag tom hittade i pastapåsar som var oöppnade (gällde andra plastade saker med - jag har inte listat ut hur det gick till än! Dvs., många år senare..)
Mina verkade husera i en våffelmixkartong 😳
Numer är 94% av allt i burkar eller stängda plastpåsar.. inget mjölaktigt ställs in i skåp/lådor utan ”skydd”!
Kastade en del.. då.. men pastan t ex lagade jag som vanligt.. med extra protein.. . Haha (sköljs ju både av.. kokas.. o sköljstyp)
Inte så kräsmagad så eg 🤔 störde mig mer på att de var i mitt kök..