1 419 220 läst ·
17 740 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Inte så vanlig mat under högsommaren men idag blir det långkok (födelsedags önskemål) tänker dock göra ett litet miniuppror och servera kantareller istället för champinjoner till. Morot, potatis, gullök, vitlök, örter, svamp kmr från trädgården/skogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Detour Uppsala= SpicyHot , 2 portioner biff med thai basilika till mig å frugan och en kycklingspett med jordnötssås till yngste.
Å äntligen semester🌞. Dags för AC snart , eller frikyla via bergvärmens borrhål. +29 inne nu🥵 , till och med varmt i källaren 😡
Blir många kalla ikväll 🍺
Å äntligen semester🌞. Dags för AC snart , eller frikyla via bergvärmens borrhål. +29 inne nu🥵 , till och med varmt i källaren 😡
Blir många kalla ikväll 🍺
Logga in
Skapa konto
Lilla uteköket fick besök av airfryern idag. Stekt schnitzel och potatisklyftor. Citron ett måste. Sallad, tomat, gurka till. Hade ingen remouladsås, hamburgerdressing gick sådär.
Om jag ser "räksmörgås" på en lunchmeny så har jag svårt att välja något annat. Idag var dagen jag valde något annat.
Avocado på gemsallad på hembakad kavring toppad med Marconamandlar.
Bedarö Bitter till det, en fullträff denna molnlösa dag, +28 i Stockholms skärgård. Svedtiljas på Öja (Landsort)
Avocado på gemsallad på hembakad kavring toppad med Marconamandlar.
Bedarö Bitter till det, en fullträff denna molnlösa dag, +28 i Stockholms skärgård. Svedtiljas på Öja (Landsort)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skönt att höra att ölen inte blev för mycket utspädd.FredrikR skrev:
Plankan ser ut att ha lite väl mycket potatismos för min smak, men allt annat på bordet ser bra ut!
Gårdagens!
Gooo’middag..
Hemtagning av thai o kina..
Pekingsoppa
Tom Sum (STARK)
Friterad anka m grönsaker och sötsursås
+ plus en stark köttfärssallad.. som jag inte minns namnet på (mycket smaker, typ koriander, mynta, grönsaker…m.m)
👍
Gooo’middag..
Hemtagning av thai o kina..
Logga in
Skapa konto
Pekingsoppa
Logga in
Skapa konto
Tom Sum (STARK)
Logga in
Skapa konto
Friterad anka m grönsaker och sötsursås
+ plus en stark köttfärssallad.. som jag inte minns namnet på (mycket smaker, typ koriander, mynta, grönsaker…m.m)
👍