433 581 läst ·
1 235 svar
434k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Fungerar Verisure utan att man har abonnemang, kopplat till sig själv som ”larmcentral”? Tänker om man varit kund såpass länge att själva larmgrunkorna är avbetalda.
Satt precis och hovrade över "beställa" knappt på ett komplett Ajax System när den där tanken slog mig - Jag har varit kund i 10år. Hittar information att det går att friköpa larmet för en spottstyver redan efter 7år.H Harald Blåtumme skrev:
Man skulle således kunna behålla larmet och koppla det mot tex Safe Land Connect Plus för 1490Sek/år som nu har support för Verisure larm.
Men ja - Som jag tolkar det så fungerar larmet, appen och dess funktioner prima om du säger upp tjänsten. Men allt som har att göra med larmcentralen på Verisure avslutas...
Citat från internet:
"När du avslutat ditt abonnemang från Verisure kan du fortsätta styra larmet precis som du gjort innan, dvs med appen, kod eller nyckelbricka. Samtliga funktioner bortsett från den bemannade larmcentralen och Securitas väktartjänst finns fortfarande tillgängliga i ditt frikopplade larm"
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Tack för tipset! Jag börjar seriöst tröttna på dessa smyghöjningar hela tiden, uppe i runt 550/mån nu för en väldigt basic installation. De orkar inte ens ringa och kolla om det löses ut och man avaktiverar inom 30 s eller vad det var... mycket kan hända på den tiden tex att avkrävas koden under pistolhot.
Som sagt - Jag ringde dem idag - Mina 634Sek blev efter 5 minuters samtal 378Sek per månad. Väljer ändå att säga upp tjänsten.... När jag tecknade upp mig för 10 år sedan låg det på 295 per månad vill jag minnas, nog så dyrt.H Harald Blåtumme skrev:Tack för tipset! Jag börjar seriöst tröttna på dessa smyghöjningar hela tiden, uppe i runt 550/mån nu för en väldigt basic installation. De orkar inte ens ringa och kolla om det löses ut och man avaktiverar inom 30 s eller vad det var... mycket kan hända på den tiden tex att avkrävas koden under pistolhot.
Dom är proffs på att höja avgiften och 378 blir snabbt 450 om ett par månader så jag väljer att kliva av för alternativa lösningar..
Väntar på återkoppling på min uppsägning från Verisure så får vi se vad som blir av mitt larm, blir det kvar så är det enklast att koppla det mot tex Safe Land Connect Plus.
Skall det tillbaka blir det ett Ajax som kopplas mot Safe Land Connect Plus.
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 327 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 327 inlägg
Helt sjuka avgifter, bara för att ha en koppling till en larmcentral där det sitter några trötta securitasvakter och bevakar ...johnsilver skrev:
Verisure lever gott på svenskarnas trygghetsnarkomani, hela deras försäljning går ut på att påtala att grannen skaffat larm, så nu blir det inbrott hos dig om du inte tecknar avtal med dom genast på stört.
Vad sägs om goda grannar istället för Verisure? Finns massor med alternativ där man köper sitt eget larm och fixar övervakningen själv.
Min åsikt om Verisure är att dom är ett typexempel på ett renodlat Parasitföretag vars huvudintresse är att skinna kunderna på så mycket pengar som möjligt.
Instämmer - Med det sagt så har två av närmaste grannarna haft inbrott. En helt utan larm, den andre med Verisure som inte löste ut...Mats-S skrev:
Helt sjuka avgifter, bara för att ha en koppling till en larmcentral där det sitter några trötta securitasvakter och bevakar ...
Verisure lever gott på svenskarnas trygghetsnarkomani, hela deras försäljning går ut på att påtala att grannen skaffat larm, så nu blir det inbrott hos dig om du inte tecknar avtal med dom genast på stört.
Vad sägs om goda grannar istället för Verisure? Finns massor med alternativ där man köper sitt eget larm och fixar övervakningen själv.
Min åsikt om Verisure är att dom är ett typexempel på ett renodlat Parasitföretag vars huvudintresse är att skinna kunderna på så mycket pengar som möjligt.
I den senare besökte Tjuvarna endast två rum för att undvika detektorer som jag misstänker att dem visste vart dem satt.... Verisure som installerat larmet bara månader innan slog sig fria från ansvar.
Jag ringde för att säga upp alla TV-kanalerna (har TV och bredband via fiber). Utan att blinka sänkte de priset från 280 kr/mån till 20 kr/mån under ett år. Prenumerationer på tidningar funkar på samma sätt. Och försäkringar. Det är alltid de trogna kunderna som blir blåsta.
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Man blir litet häpen när man räknar ihop allt som läggs löpande bara på kommunikation och medier... nätverksavgift, bredbandsanslutning, telefonabonnemang, några streamingtjänster för film och musik, satellitkanaler, div avgifter för molnlagring av filer... och så kommer Verisure med sin mössa och ska ha 500 kr + för detta ovanpå allt.
Känns som att det snart är dags att gå fram med stora sopkvasten.
Känns som att det snart är dags att gå fram med stora sopkvasten.
Om jag satt på marknadssidan på ett av de där företagen skulle jag vända på steken. Jag skulle erbjuda en trogen kund rabatt. Om man har kvar sin gamla utrustning, om man har varit kund i tex 3 år, då får man automatiskt ett betydligt lägre pris. Visst, säkert lurar de upp massor av kunder med att hela tiden höja, men folk blir pissed. Men kan de få kunderna att känna sig som utvalda premiumkunder, då kommer man inte nappa på erbjudande när konkurrenten ringer med rabatterbjudande.
Många andra resonerar så att det är lättare att behålla en befintlig kund än att hitta en ny kund.
Men just larm, TV-kanaler, prenumerationer och bredband verkar göra det motsatta. Bjud på ett år, höj priset som fan, många byter efter ett år och tecknar konkurrentens prissänkta abonnemang. Sen får bolaget som förlorade sin kund "köpa tillbaka" den med en ny installation, ny hårdvara och 1/3 av priset första året. Säkert har de räknat på det, men med antagandet att många kunder byter i vilket fall. Men skulle istället alla trogna kunder få lägre pris OCH de fick behålla många av de kunderna som idag är otrogna och hoppar runt mellan olika företag så kanske det skulle gå jämnt upp. Så kan de istället tävla om kunderna med den bästa produkten. De som måste erbjuda produkten för en spottstyver för att få in kunder har sällan den bästa produkten.
Men vad vet jag, jag är bara en ingenjör som läst lite ekonomi. Troligtvis får man inte vara rationell, det är nog bara ingenjörer som tänker som jag?
Många andra resonerar så att det är lättare att behålla en befintlig kund än att hitta en ny kund.
Men just larm, TV-kanaler, prenumerationer och bredband verkar göra det motsatta. Bjud på ett år, höj priset som fan, många byter efter ett år och tecknar konkurrentens prissänkta abonnemang. Sen får bolaget som förlorade sin kund "köpa tillbaka" den med en ny installation, ny hårdvara och 1/3 av priset första året. Säkert har de räknat på det, men med antagandet att många kunder byter i vilket fall. Men skulle istället alla trogna kunder få lägre pris OCH de fick behålla många av de kunderna som idag är otrogna och hoppar runt mellan olika företag så kanske det skulle gå jämnt upp. Så kan de istället tävla om kunderna med den bästa produkten. De som måste erbjuda produkten för en spottstyver för att få in kunder har sällan den bästa produkten.
Men vad vet jag, jag är bara en ingenjör som läst lite ekonomi. Troligtvis får man inte vara rationell, det är nog bara ingenjörer som tänker som jag?
Garanterat har de räknat på det, men att få in ungefär samma totalsumma och behålla nöjda kunder mot att rippa off sina trogna kunder och hela tiden rotera runt otrogna kunder anser jag vara ett sämre sätt att driva ett företag på. Men jag vet att vissa resonerar så här på många plan. Byter jobb, partner osv efter en-två år, då kan man ducka allt jobbigt. Jag anser det lyser bluff-företag om att göra så här. Nu vet jag att många är nöjda med Verisure, men signalen är ju att produkten inte spelar nån roll, bara de lata stannar, alla andra byter. De har ju en "snygg" produkt som är användarvänlig, men speciellt proffsig är den väl inte och de använder som jag förstår samma vaktbolag som endel andra firmor.M Myckling skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 381 inlägg
Verisure har ju en del inlåsning med, du får oftast betala ett antal tusenlappar för installationen med (de kör en fuling här, du betalar inte för prylarna vilket folk brukar tro, utan för att de kommer och sätter upp dem)
Då är du mindre benägen att byta.
Då är du mindre benägen att byta.
Att Verisure har sjuka avgifter är väl konstaterat sen tidigare, och jag håller med! Har bara en invändning mot ditt inlägg, och det är att de har inget med Securitas att göra (längre) så vem som sitter och tar emot deras inkommande larm får de svara för.Mats-S skrev:
Securitas har sitt eget system med egen larmcentral, "egen" teknikleverantör, och sitter på alla väktarna som rör sig där ute. Verisure har inga väktare alls utan de köper in den tjänsten från andra företag - bland annat från Securitas. De vill gärna kalla sig för Securitas för det låter bättre, men det är ingen mer än lögn och säljsnack!
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 381 inlägg
10år gammalt borde vara avskrivet.slacker skrev:
Det är inte som så att de kommer och "plockar ner" uppringningsdelen, vilket de skulle göra med nöjde sig med att avaktivera SIMkortet för mig.