K knightjocke skrev:
Brand när man inte är hemma säger jag. Men är man tekniskt lagd så en smarthem lösning billigare, man får ringa brandkåren själv bara.

Sedan är det nog trygghet också. Man vet att ingen vart/är i huset när man kommer hem.

Då borde hon undersökt saken. Något står inte rätt till med tekniken kanske.
Jovisst det är ju rädsla dom bygger sin affärside på, men okej om jag haft guldtackor framme och bott i valfritt utanförskaps område hade kanske larm varit en sund utgift.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
K knightjocke skrev:
Brand när man inte är hemma säger jag. Men är man tekniskt lagd så en smarthem lösning billigare, man får ringa brandkåren själv bara.

Sedan är det nog trygghet också. Man vet att ingen vart/är i huset när man kommer hem.

Då borde hon undersökt saken. Något står inte rätt till med tekniken kanske.
I min analys kom jag fram till att brandvarnare är viktigast när någon är hemma, och får så mycket förvarningstid som möjligt.
Är alla borta, då finns det inte någonting att göra, närmaste grannen kanske reagerar i bästa fall.
Brandkåren kommer inte att göra någon skillnad, tyvärr.
Så man bör göra en analys av hur lång tidsaspekt man kan förvänta sig från brandkåren.
Har dock brandvarnarna integrerade i "smarta-hemmet", så jag kommer att veta att huset brinner upp 🙃

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700
Hannuse Hannuse skrev:
I min analys kom jag fram till att brandvarnare är viktigast när någon är hemma, och får så mycket förvarningstid som möjligt.
Är alla borta, då finns det inte någonting att göra, närmaste grannen kanske reagerar i bästa fall.
Brandkåren kommer inte att göra någon skillnad, tyvärr.
Så man bör göra en analys av hur lång tidsaspekt man kan förvänta sig från brandkåren.
Har dock brandvarnarna integrerade i "smarta-hemmet", så jag kommer att veta att huset brinner upp 🙃
Om inte det smarta hemmet fungerar då?

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Om inte det smarta hemmet fungerar då?
Ja, då kanske grannen ser det, och kan uppdatera mig, eller så ser troligtvis någon annan det i något skede.
Huset är hur som helst förlorat vare sig smarta hemmet eller något annat system skulle vara i funktion.

Har precis flyttat till nytt hus och efter några samtal fram och tillbaka här i veckan med Verisure och Sector Alarm så lyckades jag få ner priset (som ny kund) rejält. 310 kr/mån, 3990 kr installationsavgift (varav 1990 kr för Yale doorman), 3 fria månader och ingen bindningstid . Det finns alltid utrymme att pressa ner priset.

Min installation:
- 4 kameror
- 4 rökdetektorer
- 12 vibrationsdetektorer
- 1 Yale doorman
- 1 portabel röstenhet
- 1 Manöverpanel osv

Som jämförelse erbjöd Verisure 399 kr/mån, 2980 kr installationsavgift, 4 fria månader och 24 mån bindningstid för följande installation:
- 4 kameror
- 4 rökdetektorer
- 11 vibrationsdetektorer
- 1 Manöverpanel osv

Suvi5700
Andreasvidovic Andreasvidovic skrev:
Har precis flyttat till nytt hus och efter några samtal fram och tillbaka här i veckan med Verisure och Sector Alarm så lyckades jag få ner priset (som ny kund) rejält. 310 kr/mån, 3990 kr installationsavgift (varav 1990 kr för Yale doorman), 3 fria månader och ingen bindningstid . Det finns alltid utrymme att pressa ner priset.

Min installation:
- 4 kameror
- 4 rökdetektorer
- 12 vibrationsdetektorer
- 1 Yale doorman
- 1 portabel röstenhet
- 1 Manöverpanel osv

Som jämförelse erbjöd Verisure 399 kr/mån, 2980 kr installationsavgift, 4 fria månader och 24 mån bindningstid för följande installation:
- 4 kameror
- 4 rökdetektorer
- 11 vibrationsdetektorer
- 1 Manöverpanel osv
Jag hade känt mig lurad ändå

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag hade känt mig lurad ändå
Ja den känslan kommer man inte undan, men ska man bestämt ha larm så är det bra att veta att över 300-400kr/mån behöver man absolut inte betala. Bara att pruta på.

Suvi5700
Andreasvidovic Andreasvidovic skrev:
Ja den känslan kommer man inte undan, men ska man bestämt ha larm så är det bra att veta att över 300-400kr/mån behöver man absolut inte betala. Bara att pruta på.
Installationsavgift känns som något förhandlingsbart

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Installationsavgift känns som något förhandlingsbart
Går säkert att få ner det någon tusing till. I mit fall var det för många sensorer + dörr för att få det gratis, men bara startpaketet från sector ska man inte behöva betala för.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Fick helt nytt pris vid försök till uppsägning.
- 2 kameror
- 1 rökdetektorer
- 4 vibrationsdetektorer/ dörrmagneter
- 1 Manöverpanel osv

1fri månad, 199kr/mån. + gratis installation av ny utrustning.
Lite oseriös prissättning men men.

De har en fungerande tjänst med bra reaktiv bevakning. Ska testa nya utrustningen ett tag samt se hur smidigt det är med appen - tänker på integration och styrning av Yale Doorman mm.

Inser att jag skulle försökt få med någon extra kamera å rökdetektor när jag ändå hade "övertaget" i förhandlingen. Om jag nu ringer in gissar jag att de kommer ta bra betalt för extra prylar haha

• Gilla
bjorsi och 1 till
  • Laddar…
Satt ett grundpaket i kedjehus vi köpte.
Så har fått de aktiverat för 199.-/mån

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.