51 485 läst ·
55 svar
51k läst
55 svar
Vad betalar ni för Sector Alarm / månad?
Jovisst det är ju rädsla dom bygger sin affärside på, men okej om jag haft guldtackor framme och bott i valfritt utanförskaps område hade kanske larm varit en sund utgift.K knightjocke skrev:
I min analys kom jag fram till att brandvarnare är viktigast när någon är hemma, och får så mycket förvarningstid som möjligt.K knightjocke skrev:
Är alla borta, då finns det inte någonting att göra, närmaste grannen kanske reagerar i bästa fall.
Brandkåren kommer inte att göra någon skillnad, tyvärr.
Så man bör göra en analys av hur lång tidsaspekt man kan förvänta sig från brandkåren.
Har dock brandvarnarna integrerade i "smarta-hemmet", så jag kommer att veta att huset brinner upp 🙃
Om inte det smarta hemmet fungerar då?Hannuse skrev:
I min analys kom jag fram till att brandvarnare är viktigast när någon är hemma, och får så mycket förvarningstid som möjligt.
Är alla borta, då finns det inte någonting att göra, närmaste grannen kanske reagerar i bästa fall.
Brandkåren kommer inte att göra någon skillnad, tyvärr.
Så man bör göra en analys av hur lång tidsaspekt man kan förvänta sig från brandkåren.
Har dock brandvarnarna integrerade i "smarta-hemmet", så jag kommer att veta att huset brinner upp 🙃
Har precis flyttat till nytt hus och efter några samtal fram och tillbaka här i veckan med Verisure och Sector Alarm så lyckades jag få ner priset (som ny kund) rejält. 310 kr/mån, 3990 kr installationsavgift (varav 1990 kr för Yale doorman), 3 fria månader och ingen bindningstid . Det finns alltid utrymme att pressa ner priset.
Min installation:
- 4 kameror
- 4 rökdetektorer
- 12 vibrationsdetektorer
- 1 Yale doorman
- 1 portabel röstenhet
- 1 Manöverpanel osv
Som jämförelse erbjöd Verisure 399 kr/mån, 2980 kr installationsavgift, 4 fria månader och 24 mån bindningstid för följande installation:
- 4 kameror
- 4 rökdetektorer
- 11 vibrationsdetektorer
- 1 Manöverpanel osv
Min installation:
- 4 kameror
- 4 rökdetektorer
- 1 Yale doorman
- 1 portabel röstenhet
- 1 Manöverpanel osv
Som jämförelse erbjöd Verisure 399 kr/mån, 2980 kr installationsavgift, 4 fria månader och 24 mån bindningstid för följande installation:
- 4 kameror
- 4 rökdetektorer
- 1 Manöverpanel osv
Jag hade känt mig lurad ändåAndreasvidovic skrev:
Har precis flyttat till nytt hus och efter några samtal fram och tillbaka här i veckan med Verisure och Sector Alarm så lyckades jag få ner priset (som ny kund) rejält. 310 kr/mån, 3990 kr installationsavgift (varav 1990 kr för Yale doorman), 3 fria månader och ingen bindningstid . Det finns alltid utrymme att pressa ner priset.
Min installation:
- 4 kameror
- 4 rökdetektorer
- 1 Yale doorman
- 1 portabel röstenhet
- 1 Manöverpanel osv
- 4 kameror
- 4 rökdetektorer
- 1 Manöverpanel osv
Fick helt nytt pris vid försök till uppsägning.
- 2 kameror
- 1 rökdetektorer
- 4 vibrationsdetektorer/ dörrmagneter
- 1 Manöverpanel osv
1fri månad, 199kr/mån. + gratis installation av ny utrustning.
Lite oseriös prissättning men men.
De har en fungerande tjänst med bra reaktiv bevakning. Ska testa nya utrustningen ett tag samt se hur smidigt det är med appen - tänker på integration och styrning av Yale Doorman mm.
Inser att jag skulle försökt få med någon extra kamera å rökdetektor när jag ändå hade "övertaget" i förhandlingen. Om jag nu ringer in gissar jag att de kommer ta bra betalt för extra prylar haha
- 2 kameror
- 1 rökdetektorer
- 4 vibrationsdetektorer/ dörrmagneter
- 1 Manöverpanel osv
1fri månad, 199kr/mån. + gratis installation av ny utrustning.
Lite oseriös prissättning men men.
De har en fungerande tjänst med bra reaktiv bevakning. Ska testa nya utrustningen ett tag samt se hur smidigt det är med appen - tänker på integration och styrning av Yale Doorman mm.
Inser att jag skulle försökt få med någon extra kamera å rökdetektor när jag ändå hade "övertaget" i förhandlingen. Om jag nu ringer in gissar jag att de kommer ta bra betalt för extra prylar haha
Klicka här för att svara