Har påbörjat en renovering av vårt kök och kommer allt närmre momentet där det gamla vaskskåpet ska rivas ut. Men för att göra det så behöver slangarna först och främst pluggas. Men sedan behövs det även kopplas in igen, och gärna snyggare än vad det är idag.

Har haft rörmokare hemma för drygt ett år sedan som då drog nya slangar från en fördelare, och satte det provisoriskt. Jag kommer åt slangarna även bakom väggen.

Slangarna sitter idag med 140mm CC (kan ändras) och är 15mm i diameter.

Så kära forumsmedlemmar. Vad behöver jag? :geek:

Vägg med rörutgång och ventil, inkopplade slangar, skadat gips, oordnat installationsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hamnar dessa under diskbänken igen, så stänger du av vattnet, skaffa två hattar ser ut som 12 kan vara 15 med. Mät över sexkanten på slangen, en hatt har samma mått. Koppla på slangarna igen. Sen låter du det vara och kommer inte att synas under

Under tiden ni bygger kan du köpa två halvtumslock och ersätta delen som sitter med lin innan blandarslangen. Förutsatt att den är en slätända, annars kan du lägga i en planadapter först.

Sen behöver du ju en eller två väggbrickor för pex så det ser lite snyggt ut, se ex bild hur jag gjort under kommod. Finns flera sätt men detta är ett.

• Rostrfritt stål, dörrstängare montering, brickor, bultar, fjäder, justeringsdelar.
    Skapa konto
  • Två vattenanslutningar och slangar under handfat, kopplade till kranar, medeltida industriell estetik.
    Skapa konto
  • Rund vit inbyggd duschmunstycke med justerbar dyse och sidokontroller mot vit bakgrund.
    Skapa konto
Helt missat att jag fått svar. Tack!

Lyckades navigera på VVS avdelningen på hornbach och hittade några hattar som passade. Nu är nästa steg att göra det hyfsat snyggt. Var exakt såna brickor jag tänkte på.

HAr även ett annat problem, och det är avloppet. Just nu är kommer avloppet upp ca 25cm från vägg. Behöver flytta detta närmare väggen, och gärna in i väggen. Kommer åt väggen från båda sidor, och även underifrån. Avloppsstammen går precis undertill. Så avloppet är idag ett rakt rör rakt ner. Avloppet idag är på 75mm. Bör väl vara en enkel sak att kapa röret, och sätta lite vinklar upp i väggen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.