Håller på att göra om ett rum i källaren och skulle behöva flytta på 3st gamla rör som suttit där sedan huset byggdes 1960 skulle jag tro. Det är tur/retur radiator och ett kallvattenrör som går upp i garaget via källaren.

Tänkte kapa rören i rummet innan där dom är nu och blir lite fundersam på vad jag behöver för saker till att plugga dessa rör. Går det att se på bilderna vad det är för typ av rör? Annars får jag försöka ta lite bättre bilder.

Bifoga gärna länk till produkten/erna jag behöver då det är enklare för en "lekman" än att söka på namn/ord :)

Gamla rör i en källare, synliga tecken på äldre installationer och en tång fäst vid ett av rören.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldre metall- och plastvattenrör som kommer ut från ett källartak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur vill du ha det, helt bort eller,

J jonaserik skrev:
Hur vill du ha det, helt bort eller,
Inte helt bort, kommer behöva kapa dom en bit in på andra sidan väggen i det gamla rummet för att sedan dra om dom på ett smidigare sätt när rummet är färdigrenoverat. Så jag kommer behöva kapa samtliga rör.

Det finns nog gängade kopplingar, muffar på andra sidan väggen och där går det att plugga, mät tvärs över rören och skriv det här. Är säkert standard rörgänga och inga problem med delar. Gärna hur det ser ut på andra sidan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.