Skulle tända lampan i svärfars gammla lägenhet och jag fick hela dimmern i handen. Vid närmare koll såg jag att den inte gick att fästa någonstans och bara var intryckt i hålet. Vad behöver jag för att kunna skruva fast allt igen? Betongvägg i en fastighet från 70 talet. Se bilderna för mer info.
Ser ut som att fästringen saknas i dosan, ser trasig ut. Du kan ju borra hål för plugg i betongen och fäste dimmern med skruv i ytterhörnen.
Sen ser det ut som att täckplattan för dimmern varit fastlimmad? Borde sitta en mutter kring mittaxeln på den svarta delen.
Sen ser det ut som att täckplattan för dimmern varit fastlimmad? Borde sitta en mutter kring mittaxeln på den svarta delen.
Bäst vore väl att en händig elektriker fick byta dosan, men det kan bli lite dyrt.
Bra nog är att skruva i hörnen. Borra i betongen och plugga, men det kräver slagborr.
Enklast är väl att skaffa ett par Schneider fästklor för ca 15 kr.
Bra nog är att skruva i hörnen. Borra i betongen och plugga, men det kräver slagborr.
Enklast är väl att skaffa ett par Schneider fästklor för ca 15 kr.
Bästa svaret
Bara att använda hålen i hörnet på dimmern, borra plugga skruva fast, brukar räcka med 2 av 4 hål
Klicka här för att svara