Haft en snickare på plats som uppskattade kostnad för sitt jobb till 25000:- När fakturan kom lyckades han med konststycket att efter lite trixande komma upp till ganska exakt 25000. Allt skulle ingå men jag fick köpa hyllplan själv till gardereober. Täckning av golvet skulle ske fast det gjordes inte eftersom jag var hemma två dagar när jobbet gjordes. Ett hack i nylagda golvet blev det tack för det ditt pucko. Dessutom debiterades det 47 timmar fast han varit på plats 25. En konstig startavgift hade letat sig in också på 1500:- Vad f-n är det. 1500:- innan han ens slagit i en spik eller ens släpat sig in i bilen för att ta sig till mig. Materialkostnaden för 4 gipsskivor var på över 900:- fast dom kostar hälften ungefär. Finns det verkligen inga lagar för sånt här bondfångeri?

Antal timmar är det solklart att du bör bestrida. Resten blir ju lite knepigare.

När det gäller material så, om inget annat finns avtalat, kan han ju i princip ta hur mycket betalt som helst. Har ni avtalat något om materialet, t ex ett visst påslag på inköpspris?

Startavgiften borde du kunna bestrida, såtillvida att det inte nämnts något om den tidigare.

Man har han lämnat ett pris på 25000 och du har accepterat det, så är det väl inte mycket att diskutera. Felet är väl egentligen att han skrivit en specificerad faktura. Det hade ju inte behövts och det krånglar bara till.

Paul-Staffanstorp
Är det inte lättare och vettigare att ställa honom mot väggen för att få svar ? ;)

Hacket i golvet skall förstås också innebära att en del dras av från fakturan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.