1 238 läst ·
21 svar
1k läst
21 svar
Vad är snyggast(se bilder)? Kamin: 190 vs 230mm rör?
Det gäller tyvärr inte för innerrör 130 dvs övergången från 190 till 230 utan bara för deras 150mm innerrör, vilket jag kan tycka är konstigt då båda verkar gå från 3-5cm isoleringen men bara en får byggas in. Hos premoduls skorstensberäknare står det att övergången 190-230 inte helt får byggas in, vad nu det innebär.V Vante skrev:
Vilket I-lands problem, som ingen annan än trådis har att göra med. +-4cm rör och estetiska issues.
Ja det finns de som har viktigare saker att tänka på.
Jag föreslår en inbyggd kamin, för den där svarta styggelsen, är duktigt ful som den står.
Ja det finns de som har viktigare saker att tänka på.
Jag föreslår en inbyggd kamin, för den där svarta styggelsen, är duktigt ful som den står.
Startade tråden med att det är lite oväsentligt och lade den under inredning. Uppskattar svar men det är fullt valfritt att svara och jag i vilket fall finner det informerande hur folk resonerar.J Jorel03 skrev:
Oki.G GrönaL skrev:
Men tycker att di ska välja 190 pm du kan. Jag har 150mm halvisolerat som är 230mm yttermått och den är framstår som lite chunky på en lite mindre kamin som min, lite smäckrare rör hade passat bättre. Tror inte att övergången vid taket stör, kommer nog att kännas relativt naturlig.
Japp det blir 190, vi lät röstningen avgöraU Ursidae skrev:
Klicka här för att svara