Vad är passar bäst?

• Antal röster
    43
  • Omröstningen stängd .
V Vante skrev:
När man söker på Premodul står det att "övergång kan ske före eller i bjälklag"
Det gäller tyvärr inte för innerrör 130 dvs övergången från 190 till 230 utan bara för deras 150mm innerrör, vilket jag kan tycka är konstigt då båda verkar gå från 3-5cm isoleringen men bara en får byggas in. Hos premoduls skorstensberäknare står det att övergången 190-230 inte helt får byggas in, vad nu det innebär.

Kan du ha en skorsten med 130mm innerrör? Tror att din kamin har 150mm anslutning?

J
Vilket I-lands problem, som ingen annan än trådis har att göra med. +-4cm rör och estetiska issues.

Ja det finns de som har viktigare saker att tänka på.

Jag föreslår en inbyggd kamin, för den där svarta styggelsen, är duktigt ful som den står.

U Ursidae skrev:
Kan du ha en skorsten med 130mm innerrör? Tror att din kamin har 150mm anslutning?
Ja det går bra. Både 130 och 150 fungerar. 130 är till och med något bättre för draget i mitt fall.

J Jorel03 skrev:
Vilket I-lands problem, som ingen annan än trådis har att göra med. +-4cm rör och estetiska issues.

Ja det finns de som har viktigare saker att tänka på.

Jag föreslår en inbyggd kamin, för den där svarta styggelsen, är duktigt ful som den står.
Startade tråden med att det är lite oväsentligt och lade den under inredning. Uppskattar svar men det är fullt valfritt att svara och jag i vilket fall finner det informerande hur folk resonerar.

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
G GrönaL skrev:
Ja det går bra. Både 130 och 150 fungerar. 130 är till och med något bättre för draget i mitt fall.
Oki.

Men tycker att di ska välja 190 pm du kan. Jag har 150mm halvisolerat som är 230mm yttermått och den är framstår som lite chunky på en lite mindre kamin som min, lite smäckrare rör hade passat bättre. Tror inte att övergången vid taket stör, kommer nog att kännas relativt naturlig.

U Ursidae skrev:
Oki.

Men tycker att di ska välja 190 pm du kan. Jag har 150mm halvisolerat som är 230mm yttermått och den är framstår som lite chunky på en lite mindre kamin som min, lite smäckrare rör hade passat bättre. Tror inte att övergången vid taket stör, kommer nog att kännas relativt naturlig.
Japp det blir 190, vi lät röstningen avgöra :) Kaminen sätts in i April. Hoppas bara att det fungerar fint med övergången som börjar vid 9-11cm. Sotaren trodde det var lugnt men helt säker blir han först vid besiktningen..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.