Hej!
Vad är det svarta röret som sticker upp ur golvet/plattan i hörnet? Jag gissar att det går till avloppet, även om det inte luktar något från det. Dammsög förut och satte dammsugaren över, då stod det upp en liten fontän ur det 😅. Kopparröret är inkommande vatten efter mätaren, som går ner i plattan där.
Huset byggt 1970, platta på mark.
Vad är det svarta röret som sticker upp ur golvet/plattan i hörnet? Jag gissar att det går till avloppet, även om det inte luktar något från det. Dammsög förut och satte dammsugaren över, då stod det upp en liten fontän ur det 😅. Kopparröret är inkommande vatten efter mätaren, som går ner i plattan där.
Vatten till trädgård?H Hylman skrev:Hej!
Nej vi har inget vatten där, i ofs utkastare på andra sidan huset också. Men jag har svårt att se att det skulle vara vatten under tryck i ett öppet rör. Då hade det ju sprutat ut.Demmpa skrev:
Skulle det kunna vara så enkelt att det går till avloppet, men att det är en böj/vattenlås på det, som gör att där står vatten, men inte luktar avlopp?
Klicka här för att svara