Efter att jag spolat vatten i köket så börjar det klucka i avloppet. Det låter typ som att man tömmer ut en pet-flaska. Ljudet kommer typ 30 sek efter att vattnet runnit undan. Jag har idag plockat isär alla delar under och rengjort så det är inget som sitter fast. Jag har även rengjort själva avloppsröret som går ner i golvet. När jag häller i vatten där så hörs det inget, så inget stopp längre ner. Vattnet rinner undan bra så det finns inget stopp i rören. Men det kluckar ändå. Har lyckats identifiera att kluckande kommer från den böjda delen av röret (där jag har ringat in) Det typ bubblar och jag kan känna det med handen. Så felet ligger ju där, men min fråga är vad är själva felet? Och hur åtgädar jag det enklast och billigast?

• Diskbänkens avloppsrör med P-böj markerad, inuti ett köksskåp. Röret är av plast och omges av vattenledningar och avloppsslangar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är begynnande stopp längre ner. Att det inte kluckar när du kopplar bort vattenlåset och häller direkt i röret beror på att kluckandet kommer från vattenlåset

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.