Hej!

håller på att byta sladd på en PH-lampa från nittiotalet. Har inte gjort så många eljobb tidigare, så stötte på patrull när jag kom till att byta ut jordningen som är kopplad såhär:

Elektrisk kabel med gult och grönt omslag, kringkopplingsbleck, på mönstrad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är detta en toppklämma?

hur gör jag för att lossa på den? Den sitter som berget. Går den att bända loss eller klipper jag av och sätter dit en ny?
 
Kabelsko.
 
  • Gilla
bikandi
  • Laddar…
B bikandi skrev:
Hej!

håller på att byta sladd på en PH-lampa från nittiotalet. Har inte gjort så många eljobb tidigare, så stötte på patrull när jag kom till att byta ut jordningen som är kopplad såhär:

[bild]

Är detta en toppklämma?

hur gör jag för att lossa på den? Den sitter som berget. Går den att bända loss eller klipper jag av och sätter dit en ny?
Går fint att klämma dit en ny.
Finns kit på tex Biltema som innehåller kabelskor och tång.
 
  • Gilla
bikandi
  • Laddar…
Då fick jag lära mig något nytt, tusen tack för snabba svar!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.