Vi har nyligen tagit över svärföräldrarnas hus. Huset är byggd 1947 Källaren är oinredd. Vi skulle vilja inreda den efter att vi har drenerat grunden. Nu till frågan... vad är Källarens ytterväggar gjorda av? Låter ihåligt. Innerväggar är av
solid betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tackar.
heraklit heter detta mao.
Vi skulle vilja kakla direkt på väggen, men känns som det skulle ramla lös och ta med sig all puts.
Istället för kakel... Skulle kunna ha mineritskivor direkt mot väggarna.
Vi vill ha släta väggar
heraklit heter detta mao.
Vi skulle vilja kakla direkt på väggen, men känns som det skulle ramla lös och ta med sig all puts.
Istället för kakel... Skulle kunna ha mineritskivor direkt mot väggarna.
Vi vill ha släta väggar
Personligen så försöker jag ha respekt för lösningar som fungerat i ca 75 år. I mitt hus, byggt 1950, är det bara "moderna" lösningar från tidigare ägare som har krånglat. Därav rådet att förbättra putsen och måla. Det kan säkert bli slätt, men troligen inte helt rakt.
När jag byggde om ett garage till badrum, bilade jag och grävde ut golvet för att kunna isolera och gjuta in vattenburen golvvärme. Det är en modernisering jag varmt kan rekommendera
När jag byggde om ett garage till badrum, bilade jag och grävde ut golvet för att kunna isolera och gjuta in vattenburen golvvärme. Det är en modernisering jag varmt kan rekommendera
Klicka här för att svara

