Vill gärna ha någon som kan kommentra om det här vad jag vill veta.

Huset har inte gjort av husbesiktiga ... säljare vill inte dela med överlåtelsebesiktiga ..
trots kostar drygt 10 000 kr. Jag behöver bara veta om krypgrund.

Är på G att hitta fritidshus runt här trakten som jag har tittat på 6 olika som byggde under 70 talet. så väl ha fundera på det ett av hus som jag gillar huset, men veksam till att krypgrunden fanns minst hundra stora vita puppor som hänger underpå golvet och såg även flera tiotal 2-5 cm brunsvart spindlar utan knappt finns ej spindelnät ... där det finns många ventil utan insektnät kan vara att spindlar kunna välkomna in och uppföda eller kanske låter som fjärillarvar som har bindat upp sina "sovsäckar" och sover över vinter?

Annars den krypgrund såg väl fin och luktfri. med gröna bärbalken och gröna syll runt d.v.s impregneringen ... är det bra annars?

Men vad eller har ni likadan haft som jag beskrivning över ovan och hur gör man att få bort?
Om så ska klart att man ska sätta in insektnät på varje ventiler.

Tacksam höra från era kommentrar.

Må gött !!

Jag har haft spindlar i min grund sedan 60 talet, har även grodor (!) och bjälkar m.m är kanon. Alla bjälkar jag bytte då jag gjorde om undervåningen var friska som nötkärnor.
Är det inget problem med grunden nu och du inte tänker använda huset annat än innan så lär det hålla i många år till.

Det som finns i grunden är troligen Källarspindlar. Sök upp dem på nätet så kan du jämföra bilder. De trivs i mörker och där de får vara ifred. Vi hade fullt i vår jordkällare tidigare men nu har jag städat där så många gånger att de flesta flyttat. Det vita är deras äggsäckar så det är alltså fler spindlar på gång. :)

Tackar.. känns skönt att höra era kommentra. Fast det såg rätt läskligt ut när jag krypte runt för att kollas. och därmed är drygt 80-90 cm höjd vilken utmärk tycker jag att man kommer lätt att krypa in. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.