Badrummets duschhörna (1,1 m x 1,1 m) är 22 mm nedsänkt jämfört med övriga badrummet. Jag tänkte lägga golvgips (sen plastmatta) på allt utom duschhörnan som ska flytspacklas (övriga badrummet har redan fall med hjälp av golvbjälkarna där golvspånet ligger) och då blir det ca 35 mm nivåskillnad. Och 35 mm på en halvmeter är ju rejält mer än rekommenderade max 1:50 så det är väl en förhöjningsring som behövs. Väljer jag en 25 mm ring så blir det ca 1:50. Väljer jag en 13 mm ring blir det ca 1:25. Jag antar att rekommendationen finns för att man vid för brant lutning upplever det som störande. Skulle 1:25 bli störande?

Anledning till frågan är att jag hade en mattläggare här idag som inte tyckte det blev för mycket fall ens utan förhöjningsring.

Bara för att återkoppla: Vi körde på mattläggarens linje och det känns helt ok att stå på golvet. Det rinner bra ner i brunnen. :)

Thomas59
Har du behov av utrustning enligt bilden nedan kan du nog med fog utgå från att du har för mycket fall. Annars är det ok:).

• climbing.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
TOKE 1
Thomas59 skrev:
Har du behov av utrustning enligt bilden nedan kan du nog med fog utgå från att du har för mycket fall. Annars är det ok:).
Strålande Thomas.Lite humor jud^_^b.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.