Hej!

Har ett irriterande problem med min garagedörr. Den går inte att låsa inifrån. När jag monterat tillbaka korset och skruvat ihop det så håller det i typ 2 dagar sen snurrar bara låset igen. Vad fan kan det vara för fel? Det är en assa 2000 som låskista. Öppen låsmekanism för en garagedörr med monterat kors och skruvar, tecken på slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand som håller en demonterad låscylinder till en Assa 2000 garagedörr med synligt korsslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det saknas en del för att det ska fungera. Delen överst i bilden måste vara med.
 
  • En metallbeslag och en trasig nyckeldel, där den övre delen av nyckeln saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
har också haft massa krångel med ASSA2000
 
Ska monteras enl beskrivningen
 
  • Illustration som visar steg-för-steg instruktioner för montering av Assa 701,1201 lås med kort medbringare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Ska monteras enl beskrivningen
Det där förklarar en hel del! Man behöver 3 händer för att montera ihop det nu. Går det att köpa den där delen separat?
 
C Corsair skrev:
Det där förklarar en hel del! Man behöver 3 händer för att montera ihop det nu. Går det att köpa den där delen separat?
Ja den finns lös att köpa hos låssmed eller i sats hos Jula & K-Rauta sök på vredmedbringare.
 
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Ja den finns lös att köpa hos låssmed eller i sats hos Jula & K-Rauta sök på vredmedbringare.
Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.