Om du misstänker fel och känner mögellukt på något ställe i huset ska du undersöka och åtgärda. Men jag skulle släppa "dolda fel" utan utgå från att jag inte vill bo där det luktat mögel.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Om du misstänker fel och känner mögellukt på något ställe i huset ska du undersöka och åtgärda. Men jag skulle släppa "dolda fel" utan utgå från att jag inte vill bo där det luktat mögel.
Har i sig inte känt någon mögellukt i sovrummet. Det är som sagt mer en ockulär upptäckt eller vad man ska kalla det.

Jag plockade fram besiktningsprotokollet igen och läste igenom.
De anmärktes på badrummet (som nu åtgärdats) samt det tidigare med reglat trägolv (håller på att åtgärdas). Inga andra anmärkningar i något annat rum.
Inga rekommendationer av utökad undersökning osv. Men det kanske man ska ta ansvar för själv om det behöver göras mer undersökningar?

Så kort och gott. I ett hus från 60-70-tal kan man inte räkna med att hitta något som kan anses som dolda fel?

K kattparet skrev:
Så kort och gott. I ett hus från 60-70-tal kan man inte räkna med att hitta något som kan anses som dolda fel?
Åtgärder som gjorts strax innan försäljningen och som kan anses vara dolt kan man reklamera. Hade tex badrummet varit nytt och det uppstått problem som varit dolt är det en annan sak. Notera också vad juristen skrev: påverkar felet försäljningspriset?

K kattparet skrev:
Vi fick ju några förslag på åtgärder, bl.a. då det kom mögeldoft från två rum i källaren (ska ha kommit från undersidan av reglat trägolv).
Så skrev du i början av tråden, redan där är ju fallet avgjort kan man säga.

• Gilla
kattparet och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.