I förrgår upptäckte jag detta i vår gräsmatta. Ser ut som äggliknande beläggning på grässtråna men när man tar på det blir det bara som pulver, man blir gråsvart om fingrarna. Det finns utspritt i små kluttar på en mindre yta, än så länge i alla fall. Nån som vet vad det är?