L LoTiX #1 Medlem · Lindome · 535 inlägg 30 nov 2021 19:03 LoTiX Medlem Lindome 535 inlägg 30 nov 2021 19:03 #1 Ja vad är detta? Vi har en öppen spis med skorsten och på vinden har vi den här frigolitsaken kopplad till skorstenen. Det är ett hål överst på den men verkar inte hända så mycket kände ingen värme eller så trots att vi höll på att elda. Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja vad är detta? Vi har en öppen spis med skorsten och på vinden har vi den här frigolitsaken kopplad till skorstenen. Det är ett hål överst på den men verkar inte hända så mycket kände ingen värme eller så trots att vi höll på att elda.
Stefan N #2 Verktygstokig · Stockholm Täby · 13 716 inlägg 30 nov 2021 19:04 Stefan N Verktygstokig Stockholm Täby 13 716 inlägg 30 nov 2021 19:04 #2 Ser ut som expansionkärl till värmesystemet?
L LoTiX #3 Medlem · Lindome · 535 inlägg 30 nov 2021 19:07 LoTiX Medlem Lindome 535 inlägg 30 nov 2021 19:07 #3 Stefan N skrev: Ser ut som expansionkärl till värmesystemet? Ja bergvärmepannan är vägg i vägg med spisen så det kan det vara.
Stefan N skrev: Ser ut som expansionkärl till värmesystemet? Ja bergvärmepannan är vägg i vägg med spisen så det kan det vara.