Hej
Någon som vet vad detta kan vara på bifogade bilder? När man tittar närma på det och känner så är den bästa beskrivning som jag kan komma på vit glasull eller sockervadd. Min tanke är att detta är någon slags utfällning. Bilden är av källarens yttervägg I söderläge.
Vi är redan medvetna om att man målat med fel färg I källaren, men vill försäkra oss om att detta inte är något slags angrepp.
Tack på förhand.
Peter
Någon som vet vad detta kan vara på bifogade bilder? När man tittar närma på det och känner så är den bästa beskrivning som jag kan komma på vit glasull eller sockervadd. Min tanke är att detta är någon slags utfällning. Bilden är av källarens yttervägg I söderläge.
Vi är redan medvetna om att man målat med fel färg I källaren, men vill försäkra oss om att detta inte är något slags angrepp.
Tack på förhand.
Peter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utan att vara sakkunnig tycker jag också det ser ut som något som kommit ut med fukt och sedan kristalliserat. Jag har råkat få en massa saltvatten insuget i ett porslinsföremål em gång och när det sakta krupit ut har det bildats liknande fint ludd som känns ungefär som sockervadd.
Skönt att vi är flera som tror på saltutfällning. Då kan vi fortsätta med det vi planerat sedan tidigare; att ta bort att fel färg I källaren samt att dränera på de två sidor som inte redan är dränerade.
Tack för svar!
Peter
Tack för svar!
Peter
Klicka här för att svara