Hej!
Efter att ha snubblat över artikeln om parkslide började jag fundera över denna växt som är planterad vid vårt hus.
Men som titeln lyder, vad är detta och hur tar jag lämpligast bort det?
Efter att ha snubblat över artikeln om parkslide började jag fundera över denna växt som är planterad vid vårt hus.
Men som titeln lyder, vad är detta och hur tar jag lämpligast bort det?
Jag tycker det ser ut som finnslide Aconogonon x fennicum, inte alls lika invasiv som parkslide. Det är bara att ta spaden och gräva, ingen aning hurdant rotsysystem den har.
Grävde bort den förra sommaren och sådde gräsmatta, jag kan återkomma när det blivit sommar (bor i norra Sverige) så får jag se om det börjar dyka upp skott.
Bara med spade, nja typ en halvmeter, tyckte allt var ganska kompakt och höll ihop. Men svårt att säga, den har ju hållit sig i den rabatt den var planterad i flera år så den känns rätt lugn.
Ok, tack igen för info.
Vi står och velar hur vi skall göra. allt ifrån att göra om plätten till gräsmatta till att glyfosatbehandla den i höst.
Du får jättegärna återkomma mot sommaren,
Väldigt nyfiken på ditt resultat. Åter tack
Vi står och velar hur vi skall göra. allt ifrån att göra om plätten till gräsmatta till att glyfosatbehandla den i höst.
Du får jättegärna återkomma mot sommaren,
Väldigt nyfiken på ditt resultat. Åter tack
Absolut! Och inga problem. Skriv gärna här och påminn mig ifall jag verkar ha glömt bort 
Blomstrar för fullt här nu och än har inga skott syns till.
Men jag håller dig uppdaterad
Men jag håller dig uppdaterad
Fortfarande inga skott
Klicka här för att svara



