Hej,

Jag har ett fönster men behöver köpa ett till likadant. Kan inte hitta vad det är för tillverkare och har börjar ge upp efter att kollat på en jäkla massa fönster som ser likadana ut. Hoppas någon kan hjälpa mig.
Fönsterhandtag i metall på vitt fönster, stängt läge, granitfönsterbräda inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitmålad träkarm och fönsterdel, reflektion i glas insynsskyddat av något, otydligt innehåll bakom.
Skapa konto

Tacksam för hjälp.

H Harrel skrev:
Hej,

Jag har ett fönster men behöver köpa ett till likadant. Kan inte hitta vad det är för tillverkare och har börjar ge upp efter att kollat på en jäkla massa fönster som ser likadana ut. Hoppas någon kan hjälpa mig.
[bild] [bild]

Tacksam för hjälp.
Brukar finnas en lapp när man öppnar fönstret.
Antingen på insidan av karmen eller på sidan av själva fönstret.

T Tompafix skrev:
Brukar finnas en lapp när man öppnar fönstret.
Antingen på insidan av karmen eller på sidan av själva fönstret.
Tack för input med det fanns inget på insidan karmen förutom att öppningsmekanismen är från ASSA.

Finns en lapp på ovansidan karmen enligt nedan men mina googlingar har inte varit framgångrika.

Etikett med text "Classic Vrid", streckkod, nummer. Bakgrund med diverse föremål och en persons fötter.
Skapa konto

harry73
Vad är det för vridmekanism?
Är det ett fabrikshus?

H Harrel skrev:
Tack för input med det fanns inget på insidan karmen förutom att öppningsmekanismen är från ASSA.

Finns en lapp på ovansidan karmen enligt nedan men mina googlingar har inte varit framgångrika.

[bild]
När jag googlar får jag upp fönster med snarlika etiketter på div auktionssiter, där nämns de som SP eller Elitfönster. Prova att maila din bild till dem och fråga.

Jag tror då här,
Etiketten visar att d är från inwido numera elitfönster.
Handtaget är ett hoppe tokyo
Du har ingen varmkant
Alltså är det ett outline fönster.
Numera är det nog tillval med rundad profil så säg till om d.

Tusen tack för alla svar!

Jag mailade SP-fönster som bekräftade att det var deras fönster men som numer heter STABIL och inte CLASSIC. Får pipa förbi en återförsäljare och se om man kan få rundad profil.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.