Känner någon till vad detta är för något som växer så fint i min trädgård,trots denna torka? Någon som vet?

• Gröna hjärtformade blad från växter som frodas i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, inte daggkåpa men kan det vara parksallat? Jag är inte säker men skulle nog utlösa en ogräsvarning. Växter som klara torka och som växer såhär tätt bådar inte gått.
Har den blommat någon gång?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Nej, inte daggkåpa men kan det vara parksallat? Jag är inte säker men skulle nog utlösa en ogräsvarning. Växter som klara torka och som växer såhär tätt bådar inte gått.
Vet inte. Första sommaren i huset. Den har ej blommat så jag har sett det. Allt i min trädgård har visserligen klarat torkan,bor i norra delen av landet,torkan är visst än mer allvarlig i södra sverige.

j.f.s
Lummig växtlighet med stora gröna blad, troligtvis Parksallat, med en röd stuga i bakgrunden.
Skapa konto
Gröna blad med vattendroppar i skogsmiljö; inte Parksallat enligt inlägget.
Skapa konto
A Abies koreana skrev:
Jag har massor med Parksallat och den jag har ser inte ut sådär.

Det blir lättare att se när blommorna slår ut. Finns många som är snarlika: Parksallat, cikoria, jordärtskocka mfl.

Gammelnörden
Det är inte gullstav då?

Gammelnörden
Ja, det måste det ju vara! Den finns ju i flera varianter och den här på bilden har ju bladen på TS bild, fast dom är små just nu. Som Anna_H så klokt påpekade, får vi veta med säkerhet när den blommar! :)
Gulblommande växt med stora blad och höga blomställningar, små blad synliga.
Skapa konto

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.