Hej
Jag vi ska byta golv och jag har tagit upp en bit golv för att undersöka hur det ser ut under då golvet sviktar mycket och nu får jag fram en papp eller liknande och undrar om någon vet var det är för typ och om man bör byta ut den?
Huset är byggt 1982 och har en betongplatta med frigolit som isolering med 16mm parkettgolv.
 
  • Golv uppdraget med papp- eller kartongliknande skikt och frigolitisolering synlig under parkettgolv. Hammare synlig vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand drar upp en bit brun papp från under ett parkettgolv, med synlig isolering och en kabelgenomföring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person lyfter upp kartongliknande material under parkettgolv i ett hus byggt 1982.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av ett slitet brunt material, liknar papp, under golvet som undersöks för byte; synligt slitage och struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvet är uppbrutet för att visa skivmaterial och frigolitisolering under parkett, med ett måttband som mäter tjockleken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.