Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Vår gräsmatta blev likadan nu i höst - som svampar ur jorden 
Det mesta av svampen växer ju under jord, du ser bara själva svampkroppen. Så att gräva bort är svårt.
Bätrre isf att behandla med ngt som förändrar balansen så att svampen inte trivs.
Det mesta av svampen växer ju under jord, du ser bara själva svampkroppen. Så att gräva bort är svårt.
Bätrre isf att behandla med ngt som förändrar balansen så att svampen inte trivs.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Gräsmattan ser ju fin ut så det finns väl ingen anledning att göra något egentligen. Jag märkte aldrig att gräsmattan tog någon skada av att det fanns svampmycel under den och att fruktkroppar kom upp ibland om höstarna.
Klicka här för att svara

