Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyfiken
Hej,
Svamp är vanligtvis bra för växterna, symbios i näringsupptagningen, ett bra tecken på att du har bra "levande" jord... Men klart är den giftig vill man ju inte att barn kommer åt den... Vi har en god ätlig vit svamp under vår ligusterhäck, den kommer på senvår, tidig sommar så det är antagligen inte samma.
Svamp är vanligtvis bra för växterna, symbios i näringsupptagningen, ett bra tecken på att du har bra "levande" jord... Men klart är den giftig vill man ju inte att barn kommer åt den... Vi har en god ätlig vit svamp under vår ligusterhäck, den kommer på senvår, tidig sommar så det är antagligen inte samma.
Det är säkert fråga om någon svamp som lever på att bryta ner död ved. Den är med andra ord ofarlig för häcken.
Låter som det kan vara vårmusseron. Den växer ofta som häxring i gräsmattan.Enrico skrev:
Klicka här för att svara