TV-antenn med möjlig antennförstärkare på sommarhusets vägg och kabel som går in genom fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En koaxialkabel löper från en TV-antenn, in genom ett fönster på ett hus med fiberanslutning.
Skapa konto
Sladd från en möjlig antennförstärkare går in genom ett fönster till ett rum i ett hus.
Skapa konto
Svart koaxialkabel och potentiell antennförstärkare med anslutna kablar på vitt underlag.
Skapa konto
Nyinköpt sommarhus har denna sladd från TV-antennen, in genom fönstret till rummet. Har fått tips att det kan vara en antennförstärkare? Nu finns fiber indraget, behövs denna då? Vi har ingen TV just nu och planerar inte att köpa någon men vill inte ta bort något som kan behövas i framtiden.

Ja, antennförstärkare verkar ju rimligt antagande.

• Gilla
Jooppee
  • Laddar…
Det ser ut som att den kommer från 3G/4G-antennen

• Gilla
Jooppee
  • Laddar…
T
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det ser ut som att den kommer från 3G/4G-antennen
Borde det inte då vara 2 SMA kablar isåfall?

Tack snälla ni för svar! Det är alltså en 3G/4G-antenn! Då betyder det att vi kan ta bort sladden antar jag.

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Jo, om ni inte behöver den för mobiltelefonen?

Fotografen Fotografen skrev:
Jo, om ni inte behöver den för mobiltelefonen?
Jag vet inte om jag tänker fel här men vi har inga problem med mottagning eller så i dagsläget (den aktuella sladden har aldrig varit inkopplad). Om vi vill skaffa oss ett abonnemang för bredband gör vi ju det via fibern som drogs in i huset strax innan vi köpte. Och då behövs väl inte denna sladd? Är verkligen novis på det här området

optimum
Skulle kunna vara en repeter för mobiltelefon om det är eller varit dålig täckning.
Varför inte bara fråga förra ägaren.

Jag har liknande lösning för 4G internet på min sommarstuga då täckningen är för dålig men då går det till ett 4G modem.
Liknande mast och 1 kabel in till modemet.

Sådant här

Svart 4G LTE mobilmodem med företagslogotyp och statuslampor på en vit yta.

• Gilla
Jooppee
  • Laddar…
J Jooppee skrev:
Jag vet inte om jag tänker fel här men vi har inga problem med mottagning eller så i dagsläget (den aktuella sladden har aldrig varit inkopplad). Om vi vill skaffa oss ett abonnemang för bredband gör vi ju det via fibern som drogs in i huset strax innan vi köpte. Och då behövs väl inte denna sladd? Är verkligen novis på det här området
Då är det nog så att det vuxit upp en eller annan mobilmast ytterligare sedan den antennen kom upp.

• Gilla
Jooppee
  • Laddar…
J Jooppee skrev:
Tack snälla ni för svar! Det är alltså en 3G/4G-antenn! Då betyder det att vi kan ta bort sladden antar jag.
Funkar allt utan att den är inkopplad är det bara att plocka bort (y)

• Gilla
Jooppee
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Funkar allt utan att den är inkopplad är det bara att plocka bort (y)
Perfekt! Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.