Skall försöka ordna så dörren till snickarboden slutar falla isär. Det sitter någon märklig panelliknande sak på den nu, har aldrig sett något liknande så jag behöver lite hjälp att klura ut vad det är så jag kan komplettera det som är trasigt.
Hela dörrens yttersida är klädd med det här, varje panelbit är två "ribbor" bred. Not och spont. Vad sjutton heter denna?

• 1402401837429.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1402401854432.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en panel som jag lärt mig att den "heter" Busspanel. Gissningsvis vanlig från 40-60 tal. En tid då det var så modernt med smal panel att man hyvlade så att varje bräda såg ut som två.

larsbj skrev:
Det är en panel som jag lärt mig att den "heter" Busspanel. Gissningsvis vanlig från 40-60 tal. En tid då det var så modernt med smal panel att man hyvlade så att varje bräda såg ut som två.
Busspanel alltså, märkligt namn. Låter som att chansen att hitta sådan är ganska liten då. :(

Är inte den där dörren bortom all räddning?

En ny förrådsdörr får man ju för under en tusenlapp.

KnockOnWood skrev:
Är inte den där dörren bortom all räddning?

En ny förrådsdörr får man ju för under en tusenlapp.
Man kan ju renovera av andra skäl tex att

Man vill ha den gamla dörren/stilen

Vara resurssnål både med pengar och miljö

Dessutom håller nog den där dörren renoverad betydligt längre än en tusenkronorsdörr.

Redigerat:
Någon ny dörr blir det inte om det inte är absolut omöjligt att fixa den gamla. Hemgjord dörr med helt egna mått så någon standarddörr går inte in.
Får kika runt och se om jag kan hitta någon i närheten, tack för tipset larsbj!

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
larsbj skrev:
...
Dessutom håller nog den där dörren renoverad betydligt längre än en tusenkronorsdörr.
Jo, den bär ju syn för sägen, som det heter :cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.