När vi flyttade in stod denna kvar i trädgården. Jag har egentligen inte orkat bry mig om den förrän igår när vi började kika på den. Det är en "hink" på 4 små fötter, hål i botten och med ett pumphandtag. Min tanke är någon form av besprutare för ogräs, alternativt en medeltida högtryckstvätt. :crysmile: Finns en liten dutt där det ser ut som att man skulle kunna fästa en trädgårdsslang. Jag har en tanke att jag vill sätta en blomma i den och ha den som urna, men hade varit kul att veta vad det var så man inte gör bort sig. Gammal hink på fötter med hål i botten och ett pumphandtag, placerad i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Den långa stören till vänster är inte en del av mojängen)

Har du tur kanske det finns lite DDT kvar rent av? Jag hoppas inte det förresten.

F fb35523 skrev:
Har du tur kanske det finns lite DDT kvar rent av? Jag hoppas inte det förresten.
Isåfall skulle jag använt det på alla £÷&#÷€ fästingar vi har häromkring. :devilish:

Kan vara lite olika sorters spruta. Men både brandsprutor som sprutade vatten, kalkprutor som man kalkar hus med och slamfärgssprutor kan se ut så där.

T toolman77 skrev:
Kan vara lite olika sorters spruta. Men både brandsprutor som sprutade vatten, kalkprutor som man kalkar hus med och slamfärgssprutor kan se ut så där.
Intressant! Blomma i gammal metallhink med vattenpump mot gul vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Brandspruta m/ä, innan handbrandsläckarnas tidevarv.
Var det inte en sån Emil i Lönneberga använde för att avstyra ett drängslagsmål vid en auktion?
13-1-1760628-1517471549221.jpg

Mailade Brandhistoriska sällskapet för att få lite info om hur och när såna här sprutor användes. Svar ska vara på g har de skrivit.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.