Jag har ett par snickare som håller på att sätta upp ett blockgarage från Lundqvist Trävaru. Det följde med en produkt som inte jag och inte heller snickarna har någon aning om vad det är. Inte heller framgår det av monteringsinstruktionerna..
Vad kan detta vara? Kan det ha något med ytterdörren (som inte är uppe ännu) att göra?
Vad kan detta vara? Kan det ha något med ytterdörren (som inte är uppe ännu) att göra?
Det skall sitta längst ner på väggen innan man sätter dit ytterpanelen. Troligtvis skall den där stumpen användas till dörrhålet eftersom det är enda stället där ytterpanel och musband inte redan är monterat.R roniish skrev:
https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/387/387404-7ed8a547e005f7d21f2b59c98467f6e3.jpg
Jag håller med om att det låter märkligt med snickare som inte vet vad det där är.
Garaget är väl byggt i färdiga sektioner? Då borde det sitta musband innanför panelen i nederkant redan och den där biten är kanske för att fylla ut i skarvarna mellan sektionerna och liknande ställen där det blir springor?
Garaget är väl byggt i färdiga sektioner? Då borde det sitta musband innanför panelen i nederkant redan och den där biten är kanske för att fylla ut i skarvarna mellan sektionerna och liknande ställen där det blir springor?
Klicka här för att svara