Hej
Jag hittat en låda full med se gärna bild i ett gammalt hus. Vad är det för något? Ett fynd? Har jag äntligen blivit rik? Skojar!
Men var ska det lämnas i fall det är farligt avfall?
Tack på förhand för svar
Mvh/ M.
Jag hittat en låda full med se gärna bild i ett gammalt hus. Vad är det för något? Ett fynd? Har jag äntligen blivit rik? Skojar!
Tack på förhand för svar
Mvh/ M.
Användes även till telegrafer jag är rätt säker på att det finns ett samlarvärde.
Har själv sett sådana batterier för ca. tjugo år sedan. Det var när vi städade ur ett förråd på mitt dåvarande jobb. Tror de hamnade på ett lokalt museum....
Har själv sett sådana batterier för ca. tjugo år sedan. Det var när vi städade ur ett förråd på mitt dåvarande jobb. Tror de hamnade på ett lokalt museum....
Tack för infon. Jag har hittat dem på en vind på ett Gammalt hus jag köpt. De har legat där i flera år i en trälåda. Första tanke ”dynamit” haha. Det ligger också tidningar där från hur många år som helst. Suttit där i värmen med mask på och läste tidningarna. Spännande! 
Troligtvis har de suttit som mikrofonbatterier till en telefon med lokalbatterisystem, dvs en gammal med vev innan automatiseringen.
Klicka här för att svara