Staffan har en poäng, expansionskärlet sitter 1-12m högre än motvikten.

Men varför är då ventilen stäng? Och vart går det övre röret?

Får inte ihop det alls. Fler förslag?
 
Staffans2000
Enastående ohemult expantionskärl du har, 11m. långt - måste sticka upp en bra bit över taket,
Hö hö hö....Det var en godbit jag inte kunde missa!!!!!

Åter till ämnet.
För att med säkerhet lösa gåtan får du helt enkelt se vart rören tar vägen.

Staffan
 
Jopp, det är en kombinerade ack-tank och expansionskärl. 3dm brett och 110 dcm högt... :)

Idag hittade jag skvallerröret till expansionskärlet, det går ut genom siodväggen och mynnar ut på yttertaket ovanför badrummet. Så det lutar då mer åt att det är något med varmvattnet. Men inte inkopplad/använd...?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.