Det är mycket material kvar när bygget i stort sett är klart. Det enda som återstår är golvet på loftet där det redan ligger golvspånskivor. Oroväckande när det är så mycket över, inte bara dessa rullar!

• Rullar av material och diverse byggmaterial överblivna efter ett byggprojekt, inklusive träbitar och en öppen kartong med rullar i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två rullar byggmaterial stående lutade mot väggen, nära ett eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MrJay
Underlagsfoam och syllisolering.

• Gilla
linkanbygg
  • Laddar…
Och tjärpapp

Edit: Och byggplast (ångspärr)

Och inte alls jättekonstigt, eftersom man måste köpa hela förpackningar av saker..

• Gilla
linkanbygg
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Underlagsfoam och syllisolering.
Vilket är vad och vad används det till?🙏

Violina Violina skrev:
Och tjärpapp

Och inte alls jättekonstigt, eftersom man måste köpa hela förpackningar av saker..
Inget som behövs när jag lägger golvet, ekparkett, på loftet? Någon annan kanske behöver och om det är material som jag inte behöver så kan jag ju ge bort eller sälja för en billig penning!😀

L linkanbygg skrev:
Inget som behövs när jag lägger golvet, ekparkett, på loftet? Någon annan kanske behöver och om det är material som jag inte behöver så kan jag ju ge bort eller sälja för en billig penning!😀
Ska du ha golvvärme kan du behöva ångspärren, undelagsfoamen (den stora vita rullen) vet jag att man iaf lägger under laminatgolv

• Gilla
linkanbygg
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Ska du ha golvvärme kan du behöva ångspärren, undelagsfoamen (den stora vita rullen) vet jag att man iaf lägger under laminatgolv
Tack för svar! Ingen golvvärme så det räcker då med underlagsfoamen! 👍

Violina Violina skrev:
Och tjärpapp

Jo, allt följde med leveransen från Jörnträhus! Visst använder man syllisoleringen mellan betong/sten och trä/OSB-skivorna? Tjärpappen vet jag inte!

L linkanbygg skrev:
Jo, allt följde med leveransen från Jörnträhus! Visst använder man syllisoleringen mellan betong/sten och trä/OSB-skivorna? Tjärpappen vet jag inte!
Syllisoleringen ligger under "väggarna" (egentligen alla bärande delar) mot grunden/sockeln.

Tjärpapp har man normalt på taket, men kan också användas att klä in takkupor (väderutsatta) och jag tror även att jag sett att vissa har det som extra väderskydd vid skarvar i element byggdahus..

• Gilla
linkanbygg
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Syllisoleringen ligger under "väggarna" (egentligen alla bärande delar) mot grunden/sockeln.

Tjärpapp har man normalt på taket, men kan också användas att klä in takkupor (väderutsatta) och jag tror även att jag sett att vissa har det som extra väderskydd vid skarvar i element byggdahus..
Men tack för upplysningen! Stugan är redan färdig förutom loftgolvet och lite inomhussnickerier så då kan jag lugnt göra mig av med det överblivna materialet, 3 rullar tjärpapp och en rulle syllisolering. Står bara och tar plats och någon annan kanske behöver! 👍😀

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.