Det är mycket material kvar när bygget i stort sett är klart. Det enda som återstår är golvet på loftet där det redan ligger golvspånskivor. Oroväckande när det är så mycket över, inte bara dessa rullar!
Inget som behövs när jag lägger golvet, ekparkett, på loftet? Någon annan kanske behöver och om det är material som jag inte behöver så kan jag ju ge bort eller sälja för en billig penning!😀Violina skrev:
Ska du ha golvvärme kan du behöva ångspärren, undelagsfoamen (den stora vita rullen) vet jag att man iaf lägger under laminatgolvL linkanbygg skrev:
Syllisoleringen ligger under "väggarna" (egentligen alla bärande delar) mot grunden/sockeln.L linkanbygg skrev:
Tjärpapp har man normalt på taket, men kan också användas att klä in takkupor (väderutsatta) och jag tror även att jag sett att vissa har det som extra väderskydd vid skarvar i element byggdahus..
Men tack för upplysningen! Stugan är redan färdig förutom loftgolvet och lite inomhussnickerier så då kan jag lugnt göra mig av med det överblivna materialet, 3 rullar tjärpapp och en rulle syllisolering. Står bara och tar plats och någon annan kanske behöver! 👍😀Violina skrev:
Klicka här för att svara