vart uppe på vinden och rivit lite under isoleringen, var tvungen att riva bort en bit av spärren? men vill återställa det nu med samma slags material då det har fungerat i 50 år utan problem. Men vad är det för material det jag har bifogat? Aluminium på ena sidan och papper på andra sidan.
Vad för slags tejp ska jag använda för att lappa ihop det?
Vad för slags tejp ska jag använda för att lappa ihop det?
I stället för vanlig papp på den tiden , så fanns det en papp med folie på som s.k. ångspärr
inte så där bra , men fanns inget annat och fungerade , tror mest för att det är brukligt med spån på vinden , i gamla hus , det är bara att lägga lite omslagspapper ( det bruna lite tjockare ) över med omlott så är du hemma
inte så där bra , men fanns inget annat och fungerade , tror mest för att det är brukligt med spån på vinden , i gamla hus , det är bara att lägga lite omslagspapper ( det bruna lite tjockare ) över med omlott så är du hemma
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Skarva i med vanlig plast (åldringsbeständig, ångspärrs), eller om det bara är små revor köper du tejp i bygghandeln som man skarvar ångspärr med och tejpar igen.
Aluminiumfolie-duken är en kvarleva från tiden före plaståldern.
Tror att den kom i vanrykte när man råkade slå i spik genom folien och ett elrör, och hela väggen/taket blev strömförande
Jämför med livsmedelshanteringen: Förr var det AL-folie som gällde, nu bara Glad-Pack.
Aluminiumfolie-duken är en kvarleva från tiden före plaståldern.
Tror att den kom i vanrykte när man råkade slå i spik genom folien och ett elrör, och hela väggen/taket blev strömförande
Jämför med livsmedelshanteringen: Förr var det AL-folie som gällde, nu bara Glad-Pack.
Klicka här för att svara




