Hej bifogar bild på vardagsrum golvet/källar tak undrar vad det är för material och hur mycket håller det för.
Mvh
Mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Omöjligt att säga då vi inte känner till tillverkaren och när det är byggt. Mitt lättbetongbjälklag skall hålla för 400kg/kvm enligt tillverkaren. En gammal norm för bostäder är 250 kg/kvm vill jag minnas, så det borde det klara iaf.
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
ser ut som om armeringen är kapad vilket inte är bra, om det är mitt i rummet kanske du inte skall belasta det området allt för mycket.
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Om du avslöjade vad du ska göra så skulle det vara enklare att ge råd. Du pratar om böcker, du kan skruva upp alla böcker du har utan problem och även den största TVn du hittar (nästan). Ska du lägga på en våning till kanske du behöver fundera, ska du ställa ett spabad med 2 kubik vatten i på golvet så kanske du behöver fundera.....osv.
Plugg och skruv i stora dimensioner är ett bra sätt att fästa saker i siporex. Även lättbetongskruv funkar bra. Är det riktigt tungt är gängstång och ankarmassa bäst.
Plugg och skruv i stora dimensioner är ett bra sätt att fästa saker i siporex. Även lättbetongskruv funkar bra. Är det riktigt tungt är gängstång och ankarmassa bäst.
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
232 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden