Hej!
En spot har slutat lysa i badrummet och tänkte byta den, men osäker på vad detta är?

Super-tacksam för hjälp!

• Hand håller en LED-spotlight infälld armatur mot en inomhusmiljö med suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en liten genomskinlig plastdel framför en suddig bakgrund av ett rum.
    Skapa konto
  • Hand håller en vit möbelknopp med två skruvhål mot en suddig bakgrund av ett ljust trägolv och möbler.
    Skapa konto
  • En hand håller en LED-downlightlampa mot ett golv med trätextur i bakgrunden.
    Skapa konto
Det där är ingen LED, det är bara optiken.
Men enligt dekalen är det en strömdriven spott på 700mA.

Hej Daniel!

Tack för svar! Ah förstår! Vad behöver jag för att fixa den isåfall? Måste man köpa en helt ny?

R
Vad är egentligen frågan? Det är en 8 watt spotlight från ett företag som heter flux. Den drivs på 700mA konstantström och har en färgtemperatur på 3000 kelvin.

Jag hade kontaktat flux och undersökt om det går att köpa en ny. https://www.flux.nu/kundservice/

Av det du visar på bild är förresten ingenting en ljuskälla. Det måste finnas ytterligare en del som innehåller själva belysningen.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
R
O Olle Nyberg2 skrev:
Hej Daniel!

Tack för svar! Ah förstår! Vad behöver jag för att fixa den isåfall? Måste man köpa en helt ny?
Det mesta går ju att laga, men om du inte ens förstod att elektroniken saknades i bilderna du postade så gissar jag att det inte är ett alternativ i ditt fall. Inget illa ment.

Så en ny spot är nog ditt bästa val. Näst bästa är väl att hitta en snarlik spot med samma spec för att ersätta den. Lär tyvärr aldrig bli exakt samma ljuskaraktär då.

Detta om de nuvarande inte är väldigt gamla förstås. Det är ju inte så roligt att ha bytt ut en enbart för att se nästa gå sönder strax efter. Då är det nog lämpligare att byta samtliga på en gång.

Tack för svar! Jag trodde helt enkelt man kunde byta de där små delarna jag håller upp på bilden ‍♂️
Spottarna är väl ca 10 år gamla så kanske lika bra att byta alla fyra. Jag hör av mig till flux och ser vad de säger.

Tack igen för hjälpen!

Det är bara genomskinlig plast.

Inser det nu haha.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.