Det verkar ju vara ett riktigt vettigt material att isolera med.
Hur fästs dessa träulitplattor mot väggen, muras de fast som lecablock?
Hittade brandklassningen här:
https://www.traullit.se/wp-content/uploads/2015/06/traullit_brandklassificering_150611.pdf
Hur fästs dessa träulitplattor mot väggen, muras de fast som lecablock?
Hittade brandklassningen här:
https://www.traullit.se/wp-content/uploads/2015/06/traullit_brandklassificering_150611.pdf
Medlem
· Västernorrland
· 12 018 inlägg
Vad jag vet används det väl primärt som ljudisolering. Sitter ofta i innertak i källare och dylika utrymmen.
Monteras direkt innan gjutning och skivorna brukar vara större än de remsor ts fotat. Där är den nog nån med sparsinne som varit framme.
Monteras direkt innan gjutning och skivorna brukar vara större än de remsor ts fotat. Där är den nog nån med sparsinne som varit framme.
Klicka här för att svara
