Hej!
Jag är väldigt nyfiken över vad detta kan vara för häck? Min kunskap kring häckväxter är rejält begränsad. Jag har försökt söka runt lite men kan inte hitta något självklart alternativ. Se bilderna. Tyvärr är det här de enda bilderna jag har. Det är en tuja-häck med på bilden, det vet jag. Jag undrar över den andra häcken.
Stort tack på förhand!
Jag är väldigt nyfiken över vad detta kan vara för häck? Min kunskap kring häckväxter är rejält begränsad. Jag har försökt söka runt lite men kan inte hitta något självklart alternativ. Se bilderna. Tyvärr är det här de enda bilderna jag har. Det är en tuja-häck med på bilden, det vet jag. Jag undrar över den andra häcken.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 246 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 246 inlägg
Välkommen till forumet!
Jag tror att man behöver se en närbild på blad och kanske blommor för att veta säkert men det ser inte ut som måbär i alla fall. Något särskilt du funderar över tills bladen har kommit?
Jag tror att man behöver se en närbild på blad och kanske blommor för att veta säkert men det ser inte ut som måbär i alla fall. Något särskilt du funderar över tills bladen har kommit?
TackBirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 246 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 246 inlägg
Jag vågar mig inte på någon gissning för det är så många häckar som ser ut så där på håll. Det man kan se att den verkar vara rätt misskött.
Större häckplantor kan planteras när de befintliga har börjat bli gröna. Eller klipp av en gren och sätt i en vas inomhus så är det nog grön om 3 veckor.
Större häckplantor kan planteras när de befintliga har börjat bli gröna. Eller klipp av en gren och sätt i en vas inomhus så är det nog grön om 3 veckor.
Jag håller med dig, att den är misskött. Det ska det blir ändring på. Vi är nyinflyttade nämligen.BirgitS skrev:
Hej!BirgitS skrev:
Så här ser det ut efter att en kvist har fått vara inomhus ett tag. Har någon en gissning vad det kan vara?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 246 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 246 inlägg
Att ta med kvisten till en trädgårdsaffär kan ju ge en "second opinion" 
Men visst liknar det bladen här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Häckoxbär
Men visst liknar det bladen här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Häckoxbär
Klicka här för att svara