I vårt hus som vi köpte för ett år sedan har man lämnat alla gamla kablar och dyligt på utsidan. Nu när jag grävde hittat jag en ny grej som jag inte vet vad det är.
Någon som vet ved den svarta saken är och vad den leder upp till? Vad används den till? Gissar att den vita lådan är transformator
.
Finns jordvärme, tänkte det kunde vara till det, men osannolikt.
Någon som vet ved den svarta saken är och vad den leder upp till? Vad används den till? Gissar att den vita lådan är transformator
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns jordvärme, tänkte det kunde vara till det, men osannolikt.
Den vita lådan är förmodligen en skyddskåpa för en skarv på en telefonledning. Lirkar du ut ledningarna försiktigt så kommer du förmodligen hitta några skarvkopplingar av typen "mörtögon" lösa däri. Har du fast telefon eller ADSL bör du inte röra dessa.
Den svarta grejen i jorden är jag mer osäker på, men utförandet tycker jag tyder på skarv på telefonledning här också. Här kan det gott tänkas vara ledningar till grannar också, så denna bör du låta vara. Kan du se någon märkning på ledningarna så är det lättare att säga vad det är.
Den svarta grejen i jorden är jag mer osäker på, men utförandet tycker jag tyder på skarv på telefonledning här också. Här kan det gott tänkas vara ledningar till grannar också, så denna bör du låta vara. Kan du se någon märkning på ledningarna så är det lättare att säga vad det är.
Klicka här för att svara