Vi har en garderob i vårt nya hus som vi vill förändra lite inredningsmässigt. Det är två skjutdörrar framför två separata ”skåp”.

Hyllplanen är 108 cm breda och 56 cm djupa. Har inte hittat någon info om modell. Jag känner inte igen någon del som en typisk IKEA-del.

Se bilder:
Inuti övre del av gardinväggfäste, skenor, skruvar, med vit vägg och tak i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmeelement, radiator, termostatventil, vitt, grått, textur, hemma, vägg, skruv, energi, värme, interiör, detalj.
Skapa konto
Dörrkrok i metall uppe på en vit dörr, skuggor på dörr och vägg, minimalistiskt och enkelt.
Skapa konto
Ett tomt skåputrymme med vita hyllor eller paneler och en grå textil i hörnet.
Skapa konto

E Er Ar skrev:
Vi har en garderob i vårt nya hus som vi vill förändra lite inredningsmässigt. Det är två skjutdörrar framför två separata ”skåp”.

Hyllplanen är 108 cm breda och 56 cm djupa. Har inte hittat någon info om modell. Jag känner inte igen någon del som en typisk IKEA-del.

Se bilder:
[bild][bild][bild][bild]
Det verkar som att skjutdörrarna hade beslag som var märkta med Hettich.

Det jag är ute efter är likadana hyllplan som bara går att lägga till. Om det finns någonstans.

När jag tog ut ett hyllplan såg det prefabricerat ut men jag har inte lyckats hitta något motsvarande.

Är det någon som känner igen det?

Den är från Tyska Wiemann. Har monterat några sådana, och den randiga insidan är ett av deras signum.

S s97danl skrev:
Den är från Tyska Wiemann. Har monterat några sådana, och den randiga insidan är ett av deras signum.
Okej, vad finns det för återförsäljare i Sverige?

Hittar inget när jag googlar riktigt. Fanns lite saker på Amazon men knget som är med de mått jag behöver.

Finns ingen i Sverige vad jag vet. Den senaste var Skånska Byggvaror, men de slutade sälja Wiemann garderderober och inredning för flera år sedan.
Köp hyllplan på annat ställe och såga till. Det är mitt tips.

S s97danl skrev:
Finns ingen i Sverige vad jag vet. Den senaste var Skånska Byggvaror, men de slutade sälja Wiemann garderderober och inredning för flera år sedan.
Köp hyllplan på annat ställe och såga till. Det är mitt tips.
Okej, ja det får väl bli så om jag knte kan hitta färdiga hyllplan ur rätt serie att beställa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.