God dagens!
Har en liten fundering vad detta är för eluttag som sitter i garaget om någon vet har provat google men utan vettigt resultat. När vi köpte huset i höstas tittade jag bara snabbt och trådde det va en lampa 😅så idag när jag tittade och såg att det va en kontakt utan sladd istoppad. Det är 4 stift varav en i koppar? Samt ena stiftet är platt med text på varje R, S, T & NJ huset är byggt 1968 om det har betydelse tillverkare är elo 15A/380V.
Har en liten fundering vad detta är för eluttag som sitter i garaget om någon vet har provat google men utan vettigt resultat. När vi köpte huset i höstas tittade jag bara snabbt och trådde det va en lampa 😅så idag när jag tittade och såg att det va en kontakt utan sladd istoppad. Det är 4 stift varav en i koppar? Samt ena stiftet är platt med text på varje R, S, T & NJ huset är byggt 1968 om det har betydelse tillverkare är elo 15A/380V.
Ett lite udda trefasuttag. R-S-T heter idag L1-L2-L3 och NJ tolkar jag som NollaJord dvs PEN.B Bobbo n skrev:God dagens!
Har en liten fundering vad detta är för eluttag som sitter i garaget om någon vet har provat google men utan vettigt resultat. När vi köpte huset i höstas tittade jag bara snabbt och trådde det va en lampa 😅så idag när jag tittade och såg att det va en kontakt utan sladd istoppad. Det är 4 stift varav en i koppar? Samt ena stiftet är platt med text på varje R, S, T & NJ huset är byggt 1968 om det har betydelse tillverkare är elo 15A/380V.
Klicka här för att svara


