3 240 läst ·
26 svar
3k läst
26 svar
Vad är detta för djur/ insekt och är det farligt? I såfalvad ska göras
Smuts är det inte 100% , för att stackaren min man dammsugare 2gg./ dag och torr torka golven varje dag , bara pga. Vad som finns i lägenheten och att han är orolig för min hälsa. Såg ni vad som sågs ut via toa ventilen ? Är det inte luften från min lägenhet ? Ska egentligen vara så svart ? Bara på en vecka?K Kardan79 skrev:
Instämmer , det är ingen smuts och vet men har ingen bättre kamera tyvärr, hur kan jag annars få in Nomor igen ? Vet ni inte vad kan jag annars kan göra ?🙏🏻K Kardan79 skrev:
Jag tror det är loppor från fåglar. Vi hade samma problem för 30 år sedan när vi flyttade in i en hyresrätt som byggts i en vind. Det var en kallvind som hade bjälkar i taket och det var mycket fint. Problemet var att när man värmde upp lägenheten så värmde man också upp bjälkarna där duvorna tidigare suttit på kallvinden. Med sina loppor och deras ägg som låg där och väntade. Jag och min man fick bett som vi inte kunde förstå. Myggor i december? Men min mamma född 1930 såg en loppa i vår soffa och sa direkt ”ni har fågelloppor här”. Vi ringde hyresvärden och de sprutade hela lägenheten. Men som sagt - det är loppor från fåglar. Hyresvärden måste kolla om det ligger döda fåglar i ventilationen eller liknande. Nu ska ni flytta men nästa hyresgäst ska ju inte behöva ha fågelloppor i sin bostad.
Ibland är det bra att ha erfarenheter från äldre personer till sånt som många idag inte har någon erfarenhet av.
Ibland är det bra att ha erfarenheter från äldre personer till sånt som många idag inte har någon erfarenhet av.
Redigerat:
Dags att prata med hyresväden om att ordna dit anticimex.
Klicka här för att svara