Hej allihopa! Jag bor i en hyreslägenhet i 2 och ett halvt år nu och sedan början ca. En-två vecka efter inflyttning började jag och min man bli stuckna och brättade till våran vuxna barn och därefter MKB som är hyresvärden men eftersom ingen kunde se någonting tänkte våran barn att vi förställer oss, vi har haft en helvete sen dess med olika typer insekter och bli biten och stucken. Nu har vi kunnat se dem insekter och ville samråda med er , förutom det skickar jag bilder på badrumsventilen och köksfläkten . Det finns även små ingångar på golvet som jag misstänker att därifrån kommer ut visa insekter. Vi blir bitna och det inte alls roligt för vi har ingen lugnt och ro hemma. Var snäll och kolla och se vad ni tycker och tacksam för ett bra råd. Förresten jag har fel anmäld detta flera gånger , Nomor har varit men inte hittat någonting ’ de letade liksom efter kackerlackor och väglös, de sägs att bara väglös är skadedjur och min hyresvärd säger att dem är inte intresserad av djur.

• Kaklat golv med små svarta partiklar spridda över ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Små svarta prickar och märken på en ljus yta, misstänkta för att ha orsakats av insekter i en hyreslägenhet.
    Skapa konto
  • Närbild av hud med hårstrån och en liten, mörk insekt.
    Skapa konto
  • Närbild av en insektsliknande varelse på en ljus golvyta med smuts och små partiklar runtomkring.
    Skapa konto
  • Närbild av en persons hårbotten där ett rött insektsbett syns. En hand håller isär håret för att visa bettet tydligare.
    Skapa konto
  • Rödaktiga utslag och rivmärken på en persons rygg, potentiellt från insektsbett.
    Skapa konto
  • Badrumsventil täckt med tejp ovanpå kaklade väggar, omgiven av olika flaskor placerade på ett skåp.
    Skapa konto
  • Badrumsventil med silvertejp runt kanten på en kaklad vägg, misstänkt plats för insektproblem.
    Skapa konto
  • Köksfläkt med tejpad ventil och köksredskap på bänken under, i äldre köksmiljö.
    Skapa konto
  • Närbild på en vit yta med små bruna och svarta fläckar som kan vara insektsrelaterade.
    Skapa konto
  • Foto av ett papper med mörka fläckar och smuts, kanske relaterat till en insektsproblematik i hemmet.
    Skapa konto
  • Närbild av en svart insekt på beige yta, relaterad till problem med insekter i hemmet.
    Skapa konto
  • En närbild av golvet med små skräp och damm, eventuellt med synliga insekter.
    Skapa konto
  • Träplankgolv med mörka fläckar och repor, små sprickor synliga, eventuella insektsingångar diskuterade i tråden.
    Skapa konto
  • Närbild av träyta med små hål och eventuella märken, möjligen insektsangrepp, beskrivet i kontext av inlägg om insektsproblem i hemmet.
    Skapa konto
  • Närbild på en badrumstvättställsbrunn med små svarta partiklar och möjliga insektsrester i handfatet.
    Skapa konto
  • Vit tyg med små mörka fläckar, misstänkta för att orsaka insektsbett i en hyreslägenhet.
    Skapa konto
  • Smutsig yta med små svarta prickar på ett papper, troligtvis nära en ventil eller fläkt i en lägenhet med insektsproblem.
    Skapa konto
  • Närbild av vägg eller yta med små mörka fläckar och märken, möjligen tecken på insektsaktivitet.
    Skapa konto
  • Små insekter och skräp på ett golv i en hyreslägenhet, där invånarna upplever problem med insektsbett och vill ha råd om situationen.
    Skapa konto
  • Ledsen
Nalleman64
  • Laddar…
S
säg upp lägenheten och flytta.

äh va f-n det är bara löss de går mellan lägenheterna, fullt normalt i vissa delar av stocjhm

Välkommen tillbaks, jag blir ledsen när jag ser att du inte fått hjälpen du behöver än. :(

F F Rafiei skrev:
Nu har vi kunnat se dem insekter och ville samråda med er , förutom det skickar jag bilder på badrumsventilen och köksfläkten
Kan du göra en röd ring kring insekterna? Eller fota med bättre upplösning?

Och ta genast bort vad det nu är du satt för ventilationen.
Skulle tro att det är grund för vräkning att sabotera ventilationen så.

• Gilla
  • Ledsen
apelsinapa och 2 till
  • Laddar…
O [old rusty] skrev:
Välkommen tillbaks, jag blir ledsen när jag ser att du inte fått hjälpen du behöver än. :(

Det är borta, jag satt bara för att ventilationen skulle vara ren men sen såg jag detta bara under en vecka , men det togs bort och jag bara fotade den

S Sthlm_ skrev:
Det är uppsagt nu men jag har 3 och en halv månader till, så jag vet inte hur ska jag leva med de , dem sätter sig på blodkärl och nervsystemet 😭🥺

S Sthlm_ skrev:
Det är uppsagt men under dem 3 månader vet jag inte var ska jag vända mig till 🥺

• Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
F F Rafiei skrev:
Det är borta, jag satt bara för att ventilationen skulle vara ren men sen såg jag detta bara under en vecka , men det togs bort och jag bara fotade den
Tack, tack det värmer i hjärtat 🙏🏻

O [old rusty] skrev:

Jag har tyvärr ingen bättre mobil eller möjlighet att ta bättre foto

O [old rusty] skrev:

Vilken bild menar du, för att i de flesta bilder finns det insekter till o med om ni tittar noga på min rygg så sitter de två insekter där också, jag ville själv se bara varför det svider i ryggen så ser jag såren och även de 2 små insekterna, jag vet att det är svåra att se dem men man måste titta noga. Tror ni att det hjälper om jag skickar dem och skriver till Miljöförvaltningen ?

O [old rusty] skrev:

• Papper med flera små mörka fläckar omringade av röda cirklar.
    Skapa konto
Här har jag ringat runt de insekter i bilden så att ni kan se bättre 🙏🏻

O [old rusty] skrev:

Det luften som sugs ut genom badrummet är det luften som vi andas in va ?! jag fått Kol i början när vi flyttade in och nu för 3 veckor sen var jag och blev undersök för Kolet igen och det visade att min Kol har blivit 30% värre än förra året. 😔🥺

returen returen skrev:
äh va f-n det är bara löss de går mellan lägenheterna, fullt normalt i vissa delar av stocjhm
Nej, det är det verkligen inte, de är flera sorter och dessutom dem biter och suger på en.

F F Rafiei skrev:
Här har jag ringat runt de insekter i bilden så att ni kan se bättre 🙏🏻
Jag ser bara skräp. Är det insekter är bilden ruskigt dålig.

• Gilla
returen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.