P
Hejsan!

Detta täcklock till "radiatorkoppel" (?) läcker mkt om man inte har den hårt åtskruvad...

Vet ej dimension och kan ju inte ta med den till vvs butiken för då droppar de vatten under tiden. Någon som har en gissning?

Mvh!

• Hand håller ett måttband mot ett vitt radiatorkoppel för att mäta dess diameter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marmolin och 1 till
  • Laddar…
P
Tack för svar! Tänkte att de är lättare och framförallt går snabbare att snabbt skruva av och på med ett nytt lock och packning då de kommer hyggligt med vatten direkt man lättar på hatten. Kan de vara R10 lock?

Staffans2000
Det är helt i sin ordning att det läcker när du lossar huvan eftersom strypochstoppskruven är otät i sin natur då den saknar O-ring, till skillnad från sina yngre gelikar.
Visar du bilden hos din lokale rörläggare, så vet han vilken packning du behöver. Eller också klipper du till en själv.
Du kan inte byta locket utan bara packningen.

Nog gör den det om det är rätt gänga.

Krilleman
Det brukar oftast vara någon typ av fingänga på locken till gamla returventiler. :(

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Krilleman Krilleman skrev:
Det brukar oftast vara någon typ av fingänga på locken till gamla returventiler. :(
Du har ju svart bälte i vvs! Har du någon gissning på denna gänga? De är ju billigt så man kan ju köpa ett par olika o prova..?

Gänga av den och fixa en packning. Har du inget annat så funkar det med mjölkkartong som packningsmaterial.

Staffans2000
Krilleman Krilleman skrev:
Det var därför jag skrev:
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Du kan inte byta locket utan bara packningen

Krilleman
Ett förtydligande varför är aldrig fel!

Staffans2000
Helt rätt.
Jag blir själv lite purken när drasuter (som jag själv) vräker ur sig något, utan att förklara varför!

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
kulle
klockan8 skrev:
Du har ju svart bälte i vvs!
HaHa :crysmile:
Ja Krilleman är en stor tillgång för forumet (y):)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.