Hej!

Jag har varit på visning på ett hus och knäppte några bilder. Bland annat såg jag vad som såg ut som ett pågående arbete i bottenvåningen (souterräng). Jag förstår att det kan vara svårt att avgöra genom bara en bild, men vad skulle ni gissa på var i görningen här? En gissning från min sida är att väggen till vänster på bilden är nyligen ditsatt (dörren ser ny ut, dörrkarmar saknas etc).

Det enklaste är såklart att fråga mäklaren/ägaren men just nu pågår budgivningen och jag hinner inte ta reda på det nu. Vid tidigare fråga till mäklaren sa han att tvingarna inte var till för något och att bjälken alltid funnits där.

Jag är helt enkelt bara nyfiken på vad ni kan ha för gissningar. Vinner vi budgivningen kommer jag ju få reda på det i alla fall.

Se bilden som är bifogad.

• IMG_5272_mindre.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu kanske jag ser helt fel, men jag tolkar det som att det sitter 2 tvingar på en limträbalk?

Balken ser ju helt klart ut som att den har suttit där ett tag med tanke på hur gul lacken är. Om det nu är en limträbalk som sitter där, och inte ngn hopspikat med plankor. så fyller ju tvingarna absolut ingen funktion utan man kan ju misstänka att husägaren kanske har för vana att hänga upp något på tvingarna, kanske ngt de torkar? Ett alternativ kan ju vara att han helt enkelt förvara sina tvingar fastskruvade på limträbalken för att veta var han har dem:D

Är det inte en limträbalk så kan man ju fundera på vad tvingarna gör, för de håller inte fast något på baksidan av balken va? Alternativt så är det något annat stort fel i det rummet o husägaren valde att skruva dit ett par tvingar på balken för att man inte skulle kika så mkt på övriga rummet;)

Efter att ha kikat en stund till, det är inte så att tvingarna håller uppe ventilationsrören på baksidan?

Hej Magnus, tack för att du svarade så fort.

När jag tidigare frågade mäklaren om detta så sa han att tvingarna mycket rikitigt satt där bara för att ägaren förvarar dem där =). Jag glömde säga det i trådstarten. Och om bjälken suttit där länge så är den väl helt enkelt bara en del av bygget och inget att fundera så mycket på, antar jag. Jag har ingen aning om vad en sådan bjälke är till för; har den en bärande funktion?

Nja, tvingarna verkar faktiskt ha en funktion! De håller upp en kabel!

injonil skrev:
Nja, tvingarna verkar faktiskt ha en funktion! De håller upp en kabel!
Hahahaha!d^_^b

kabeln hänger ju faktiskt på tvingarna...

och, Ja, balken är en del i den bärande konstruktionen med största sannolikhet, vet ingen som satt upp en balk för syns skull av detta slag..

mvh

/PC

Tack för svaren.

Nu vann vi inte budgivningen, så för min del kan balken ramla ner eller ruttna eller helst både och. Bah! =)

Tyresö
Lova att skicka in "Martin Timell-hemmafixbilder" på nästa objekt!
Det är ganska underhållande att se vilken fantasi det finns för att ta genvägar när "Martin Timell-fans" ska lösa problem i sitt hem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.